blir till att bonntrimma lite då!!
Postat: 14 nov 2016, 00:28
Vad ska man säga om mitt ena underbara lilla projekt?? Nu ska det inte bli någon raket men lite bortskämd är man allt!!
Erkänner direkt brukar överlämna trimning till de som kan det!! Visst finlir testande optimering blir det ändå men i övrigt är det smidigt beställa något färdigt!!
Men min lilla Komar där är just delbiten lite svårare!! Har i alla fall nu insett att man gett sig på något bra tufft i att trimma en Polack!! Läst på lite och via den underbara översättningsfunktionen insett att just komaren har någon form av inbyggt varvstopp som mer eller mindre gör den omöjlig att varva över 6000varv!! Någon form av "självförsvar" för att maximera motorns hållbarhet!! Till saken hör att jag är rätt säker på att detta stämmer och i polen verkar normen vara att 45km är mer eller mindre maxfart... Nått halvofficiellt som många där refererar till ett rekord på ofantliga 58km men drevningen på den krävde springstart knappast troligt på mina 95kg dökött haha..
Nu har jag redan nått en polsk mycket aktningsvärd fart på 51,5km kunde vara nöjd där o enligt vissa polsk talande experter borde jag nog.. Men är inte för redan från start siktat på 55km!! Trodde det var en baggis men nu mera osäker exakt hur den ska nås. Lite drevning är möjlig för rätt stark i nuläget pallar den grusvägarnas uppför lekvad på 2an och de duger fint men fortfarande irriterande att den liksom bara dör ut och inte vill varva styrkan finns där men den är ta mig fan till och med omöjlig att få upp i varv i nerförsbacke!! Visst nu är inte cylindern ännu inkörd.
Har en extra kolv så ska ge mig på lite amatörtrimmning på denna lätta upp den viktmässigt känns onödigt tung samt jacka upp den samt då jag är usel på durationsmätningar och sånt fila upp avgasporten nån mm ger säkert något i alla fall.. så några tips mer på vad och hur man kan göra!! Saker som är gjort är inte mycket sitter en 17mm ubåt från zundapp nytt insug något planad topp en 60cc cylinder vilken gett kraft men inga varv..
ja just det sitter ett manligt avgassystem åxå med en 28mm böj och tro mig det är en uppdatering mot orginalet möjligt även lite väl lättandad.. Men å andra sidan verkar de polska tipset vara att tömma orginalburken..
Erkänner direkt brukar överlämna trimning till de som kan det!! Visst finlir testande optimering blir det ändå men i övrigt är det smidigt beställa något färdigt!!
Men min lilla Komar där är just delbiten lite svårare!! Har i alla fall nu insett att man gett sig på något bra tufft i att trimma en Polack!! Läst på lite och via den underbara översättningsfunktionen insett att just komaren har någon form av inbyggt varvstopp som mer eller mindre gör den omöjlig att varva över 6000varv!! Någon form av "självförsvar" för att maximera motorns hållbarhet!! Till saken hör att jag är rätt säker på att detta stämmer och i polen verkar normen vara att 45km är mer eller mindre maxfart... Nått halvofficiellt som många där refererar till ett rekord på ofantliga 58km men drevningen på den krävde springstart knappast troligt på mina 95kg dökött haha..
Nu har jag redan nått en polsk mycket aktningsvärd fart på 51,5km kunde vara nöjd där o enligt vissa polsk talande experter borde jag nog.. Men är inte för redan från start siktat på 55km!! Trodde det var en baggis men nu mera osäker exakt hur den ska nås. Lite drevning är möjlig för rätt stark i nuläget pallar den grusvägarnas uppför lekvad på 2an och de duger fint men fortfarande irriterande att den liksom bara dör ut och inte vill varva styrkan finns där men den är ta mig fan till och med omöjlig att få upp i varv i nerförsbacke!! Visst nu är inte cylindern ännu inkörd.
Har en extra kolv så ska ge mig på lite amatörtrimmning på denna lätta upp den viktmässigt känns onödigt tung samt jacka upp den samt då jag är usel på durationsmätningar och sånt fila upp avgasporten nån mm ger säkert något i alla fall.. så några tips mer på vad och hur man kan göra!! Saker som är gjort är inte mycket sitter en 17mm ubåt från zundapp nytt insug något planad topp en 60cc cylinder vilken gett kraft men inga varv..
ja just det sitter ett manligt avgassystem åxå med en 28mm böj och tro mig det är en uppdatering mot orginalet möjligt även lite väl lättandad.. Men å andra sidan verkar de polska tipset vara att tömma orginalburken..