Det här är nog ingen riktig projekttråd utan jag kör bara lite vid sidan av så där på lediga stunder. Fast jag får väl måla om den vad det lider. Fixa sadeln och så. Styret med. Kanske ersätta pakethållaren med ett riktigt ramavslut. Byta till ett vanligt avgasrör skall jag också göra. 60cc måste jag nog också ha. Men annars så...
[quote="Lolalola"]Det här är nog ingen riktig projekttråd utan jag kör bara lite vid sidan av så där på lediga stunder. Fast jag får väl måla om den vad det lider. Fixa sadeln och så. Styret med. Kanske ersätta pakethållaren med ett riktigt ramavslut. Byta till ett vanligt avgasrör skall jag också göra. 60cc måste jag nog också ha. Men annars så...
Oj jag erkänner, jag kan inte hålla mig. Jag har redan ordnat fram nya hjul och fan vet om jag inte sätter på en K50-gaffel med. Jag har redan ordnat med en sån, också.
Lolalola skrev:Oj jag erkänner, jag kan inte hålla mig. Jag har redan ordnat fram nya hjul och fan vet om jag inte sätter på en K50-gaffel med. Jag har redan ordnat med en sån, också.
Vilken färg är det på dina piller ? Satan va du ligger i
SNÄLLA, få inte puts/renovringshybris på denna där!
Två trialdäck, crosstyre, låg överliggarkrök samt skidor & ni haver en vinterbrukis till Långkalsongrallyt
Jo fast jag har ju redan en sån... en blågul dessutom. Men jag renoverar alltid försiktigt. Inget nytt i onödan och normalt sett (alltså om ingen femtonåring hade sprayat den blå) så skulle jag aldrig måla om en sån här. Går det att tvätta av gegget med thinner så gör jag det.
För att ingen skall tro att jag inte gör nåt om dagarna så kommer en tråkig men ändock bild på hur arbetet fortskrider. Nästan alltsammans är gjort i lönndom på jobbet när jag egentligen borde gjort helt andra saker.
Nerflyttade mätare, hårigare styre och ett vanligt lågt liggande avgasrör. Fan vad en vanlig typisk Sachs-böj passade dåligt. Det visste ju inte jag.
Lolalola skrev:Ja det är nog så va? Jag misstänkte det, men... det är ju lite kul att svetsa.
På tal om krökar och svetsa, är det nån som testat att bygga om dessa överliggande 32mm krökar som finns att köpa? Funderar på att köpa 2 st och bygga en till SM50n. Ursäkta trådkapningen