Hej, som rubriken antyder har jag nu även kört fast på mopeder.
Det började med att jag byte till mig en grön Monark med en Fransk motor som vi snabbt fick snurr på o skickade vidare, men efter att ha provkört och känt fartvinden ( nåja 36km/t ) så var jag fast.
Har därför nu hunnit investera I en Cresent 2000 från -59 döpt till Blixt Gordon Lätt viktkompenserad med 60cc, Kyrkport?? annat avgas osv. Den går kanon och ska förhoppningsvis ta mig både till stan o jobbet när andan o vädret tillåter.
Ny här o fast i Moppeträsket med RostRaket o Crescent 2000
-
Ny här o fast i Moppeträsket med RostRaket o Crescent 2000
Senast redigerad av RostRaketen den 12 dec 2016, 18:11, redigerad totalt 4 gånger.
-
Re: Fast i Moppeträsket med RostRaket o en Cresent 2000
Mitt andra inpulsköp är en Raketare eller numera döpt till Rostraketen.
Fortsättning följer kanske med en byggtråd framöver men innan dess ska den nya trimmade Vespamotorn på plats
Då den ser ganska sorglig ut med kapad Ram o en motor så korroderad att det var hål I blocketså så tänkte jag försöka mig på ett rejsinspirerat bygge där patina = rost o originalfärg får bli kvar. Motorn är nog bortom räddning så det måste införskaffas, förmodligen nya även nya hjul samt diverse smått o gott.Fortsättning följer kanske med en byggtråd framöver men innan dess ska den nya trimmade Vespamotorn på plats

-
Re: Bild på RostRaketen
Bild på den upkapade o förlängda ramen. Det är nog en Fiddy motor som någon tänkte klämma in under ramen
Jag kommer nog att återställa ramens originaldimentioner.

Jag kommer nog att återställa ramens originaldimentioner.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Ny här o fast i Moppeträsket med RostRaket o Crescent 20
Hej och välkommen!
Härligt skick på mopederna
Det räcker med en provtur så är man fast.
Har många kompisar som sett ut så här efter de fått testa någon av våra

Härligt skick på mopederna

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
Re: Ny här o fast i Moppeträsket med RostRaket o Crescent 20
Tack, ja jo så är det nog o snart har jag gjort o testat det mesta i tvåhjulsväg o det roliga är att det kan vara så kul trots att det inte går så fort.Raketsport skrev:Hej och välkommen!
Härligt skick på mopedernaDet räcker med en provtur så är man fast.
Både Vespan o Moppen levererar, fast på annat sätt, o dessutom är dom fantastiskt enkla o trevliga o skruva med och jag har även lärt mig uppskatta ett utseende som bara tiden kan skapa

Vi får se om det kan bli någon form av byggtråd när jag sätter igång med RostRaketen.
Vet du vad man ska betala för en fungerande Sachs motor? Gärna trepetad. Fot eller handväxel spelar inte så stor roll.