Nav storlek...

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Nav storlek...

Inlägg av billykid »

Hur mäter man för att få fram rätt nav. Då de mäter olika har jag sett.....Vissa mäter ytter diametern på hela navet,
vissa mäter bromstrummas diameter. Vissa kallar Nav med bromstrummas diameter 118mm för 120mm Nav osv.... :?: :?:

Riktigt klok blir jag inte iallafall, hur vet man vilket nav man har igentilligen.. :!: :!:
musköchrister

Re: Nav storlek...

Inlägg av musköchrister »

jag går alltid efter diameter trumma, 118mm är väl stora grimecca , bla 50ss. 120mm leleu bla E-Type,mustang,sena puch
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

musköchrister skrev:jag går alltid efter diameter trumma, 118mm är väl stora grimecca , bla 50ss. 120mm leleu bla E-Type,mustang,sena puch
.
.
.
Hallo Crister...tack för upplysningarna, så vill jag också mäta.

Inte säkert hur andra mäter. Moped tillbehörsfirmor mäter olika eller så är fel skrivet.... :?
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

lägger till lite 130mm KTM bla 80TS
140mm leleu bla Husqvarna fram
140mm Sachs bla MCB 125 cross
160mm leleu bla MCB TS och TTS fram+bak, MCB 125 cross bak
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Super Tack för alla mått Christer. Ska sparas för framtida behov..... slider_thankyou.gif

Har ekrat upp hjulet är inte allas nöjd med eker längden på mitt hjul, nåt är knasigt å fel.. :!:
Grimeca nav. 118mm, ny fälg bana 1,50x17", ny ekersats 2,9x160mm är vad jag har...
ekera_B.hjul.002.jpg
Bara satt åt ekrarna lätt med nåt varv och redan så sticker vissa nästa ut genom nippeln och då
har jag inte börjat spänna ekrarna riktigt. Spänner man dom mer och efter drar efter inkörning
med mer justering så kommer dom att sticka ut 2 mm eller mer... :?
nippel.JPG
Skriv svar