Jag hittade information någonstans om att det skulle vara 3 dl olja, men det är ju omöjligt, det går ju inte ens i en bråkdel av det om man så fyller hela kopplingshuset till bredden.

Bra ide! Att jag inte tänkt på det förr. Det ska jag prova direktSS440-80 skrev:Ingen olja kan ensam förstöra en koppling på en o,8hk-motor.
Har man en olja som inte funkar åt det ena eller andra hållet med frikoppling eller slirning, så tappar man ur den felaktiga oljan, fyller på med lite lacknafta och promenerar runt lite med mopeden samtidigt som man drar in och släpper på kopplingshandtaget. Då rengörs lamellskivorna från oljan.
Sedan tappar man ur lacknaftan ordentligt innan man fyller på med en tjockare eller tunnare olja, beroende på vad problemet med den föregående oljan var.
När du tröttnat helt på Vimpeln så kan du ställa den på ett tåg norrut, till Dalarna, så ska jag förbarma mig över den stackarn...
[/quote]HVA59 skrev: Men att skicka den till dalarna blir absolut sista utvägenDet skulle passa dig rätt bra va?!