När jag byggde om E-typen fick jag ju en massa delar över. Bland annat ett rullande chassi, eller ja det rullade åtminstone när jag satte på ett framhjul istället för det jag tog.
Nu funderar jag på vad jag skall göra med den. Den får bli ett nytt projekt.
Jag har en högerdrevad motor med fäste liggande, men det bär mig emot att göra om svingen eftersom zündapphjulet sitter som från fabrik.
Ja en Sachs snurra höger eller vänster är ju självklart alternativ enl mig
Du har ju en med en svävande z-nurra i,det kan väl inte vara ett alternativ.
Nej mera Sachs snurror till folket
Kommer självklart även detta projekt följa. Letar efter högerdrevat till mitt nya e-type/isdt projekt. Lite avundsjuk på alla delar du verkar ha. Kul projekt iallafall.
Det är bra att köpa på sig små partier med grejor. Sen så är det ju aldrig fel att dammsuga veteranmarknader på grejor som kan vara bra att ha om flera år.
Så där... Nu sitter den där!
Och så här... tänkte jag manövrera mig fram längs de ändlösa landsvägarna.
Gud så fränt. Alla goda ting är tre ja. Är me inne på min tredje. Om man nu räknar min förminskade trehjuliga e-type farsan började bygga på för 30 år sen...
Den som ändå hade haft en bromspedal till en TTS eller nåt... Men nu funkar det, med hjälp av delar, från förutom originalpedalen, dragkroken till Rover 75, M8-hylsor från Jula, en bit lagerhylla, avsågade rostfria vantskruvar och en wire från en kinesisk fyrhjuling.
Sen så är jag glad för att det gick att rädda ramnumret. Det finns kvar där under om man lossar muttern och tar bort den lösa hylsan.