Bredd fäste sachs. Och sned ram

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Jfk

Bredd fäste sachs. Och sned ram

Inlägg av Jfk »

Micklar lite med en 1195 ram där nån någongång troligtvis satt i en sachsmotor,som varit smalare i sitt fäste än vad som skulle varit. Alt inte använt"shimsen" jag läst om som fyller ut tomrummet. Även fästet på ramen,där toppen ska sitta är böjt och ihoptryckt. Det är måttet vid toppen jag skulle vilja veta måttet på. Det vid motorn har jag lyckats fått rakt(om 42 mm är korrekt där). Dessutom är ramen sned där själva röret börjar som går upp mot tanken. Svårt att förklara. Ska rikta den tänkte jag. Mätte upp ramen och upptäckte att styrhuvudet( heter det så?) ligger 2 cm från mittlinjen jag ritat på bänken den står på.svingen och motorfästet ligger linjärt med strecket. Men sen bär det iväg efter motorfästet och frammåt. Hur går man tillväga att få den rak enklast? Detta blir nog en dryg renovering,då jag bara har en sned ram,2 hjul med trasiga lager och styre,tank och skärmar... Har fått tag i en motor som är i atomer,så jag har nog att göra ett tag...just nu fixar jag med en Mt5 till dotter som är 15,så mitt projekt lär nog dra ut på tiden,haha
Monark monarped -62
MCB 1195