2-växlad compact säljes.

Oldtimer

2-växlad compact säljes.

Inlägg av Oldtimer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Jag köpte mopeden för 4.500:- för 2 månader sedan. Det visade sig när jag kom hem att den var trimmad (för stort framdrev), att ettans växel hoppade ur och att elsystemet inte fungerade som det skulle (framljuset var kopplat till bromsljuset och någon tuta fanns inte).
Jag lämnade in mopeden för en motorrenovering och följande gjordes.
Byte av lameller, byte av ramlager, byte av packboxar, byte av packningar, slipning av medbringare + shimsning av växlar. Detta gjordes av Delta Racing Service i Falkenberg.
Bakbromsen är ny enligt den förre ägaren, men det är inget jag kan gå i god för.

Själv har jag köpt tuta, munstycke, olja, kickgummi, tändstift, gängat om oljepluggen + ny packning, nytt framdrev (12 kuggar), kolvringar. Jag har även målat motorn med biltemas motorlack och klarlackat, även cylindern är målad.
Jag försökte även fixa elsystemet med ganska nedslående resultat. Som det är nu så lyser inte bakljuset, tutan låter hela tiden och framljuset lyser svagt (fast det går att ändra mellan hel o halvljus.)

Idag satte jag ihop mopeden och försökte starta. Det gick sisådär. Efter ett tag startade den och jag kunde köra 100 meter innan den dog. Detta upprepades några gånger. Gnistan i tändstiftet kanske inte är så bra, men det kan jag inte bedöma. Växlarna har jag inte kunnat justera riktigt, så ibland hoppar den ur ettans växel, (d.v.s. den hoppar ur en tiondels sekund för att sen hoppa i igen).
Nu har jag varken råd eller ork längre, så nu säljer jag den. Följande har jag kostat på den
4.500:- Inköp
1.500:- renovering av motor (arbetskostnad)
2.000:- reservdelar ca.
Kvitto finns på allt.
Mopeden är säkert ett klipp för den som vet vad han/hon gör. Det vet inte jag. 4000:-

Hälsningar/
Oldtimer
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Angående moppen är jag inte intresserad, då du bor en bra bit bort + att pengarna går till min 125a för tillfället!

Men, måste säga att moppen var fräsch ändå, så hoppas du får den såld Mvh Humbug <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte utan att man tycker lite synd om dig att du tröttnat mistick_badwords
Finns det ingen moppeklubb hos dig med nån vänlig själ som kan hjälpa dig att fixa den :accident:
I hallstamoppers hjälper vi varandra så gott vi kan vi vill ju att alla ska vara med :bike_pedalare:

Jag skulle gärna hjälpa dig men tyvärr så har jag 45mil till Falkenberg
men jag brukar vara dit varje sommar till Vallarna för att titta på teater

slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Oldtimer

Inlägg av Oldtimer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för supporten! Om jag får bli lite filosofisk för en stund, så tror jag att det finns en mening med allt, och det är rätt uppenbart att Oldtimer + moped inte är en bra kombination! Jag är bara glad om jag blir av med den.

Hälsningar/
Oldtimer <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanski inte med DEN mopeden <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
stefan

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oldtimer, Jag bor i halland och är intresserad .
Pm:a ditt nummer så ringer jag. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Anonnsen finns på blocket också,
http://www.blocket.se/halland/Nyrenoverad_2_vaxlad_Compact_24980625.htm?ca=11&w=3
där finns ju nummret :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->synd den var så långt bort annars har man nog slagit till..vi får hoppas stefan köper den så vi får följa dess vidare öden här på forumet.. :wink:

vi hoppas oxå att du hittar en annan moppe Oldtimer är ju kul om du blir kvar här på forumet oxå.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eftersom vxl hoppar verkar de som det finns ett lite slitet drev i lådan eller så e den inte hundra procent shimsad men de e enkelt om man kan me motorerna, synd att du tröttnat på den hoppas du får den såld iaf men att du kanske skaffar ngn annan moppe att visa oss här på forumet.

MVH Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Banjobulten

Inlägg av Banjobulten »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Angående växlarna kan det ju vara så enkelt att dom inte är korrekt justerade med vajern...skruva ur lite så ettan går i bättre.

Angående motorstopp, så kanske det beror på munstycksjusteringen?
Munstycket var nyköpt av dig va?

Ge inte upp så lätt Oldtimer! Synd på alla stålar du plöjt ner i projektet!
Mekandet och problemlösandet är väl en trevlig resa? Inte ska du väl ut på moppesemester över jul? :D

Förövrigt så har du ett elschema här:

http://www.compacten.com/pdf/instruk.pdf

Sidan 10.

Ta bort annonsen och lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
Oldtimer

Inlägg av Oldtimer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Banjobulten skrev:Angående växlarna kan det ju vara så enkelt att dom inte är korrekt justerade med vajern...skruva ur lite så ettan går i bättre.

Angående motorstopp, så kanske det beror på munstycksjusteringen?
Munstycket var nyköpt av dig va?

Ge inte upp så lätt Oldtimer! Synd på alla stålar du plöjt ner i projektet!
Mekandet och problemlösandet är väl en trevlig resa? Inte ska du väl ut på moppesemester över jul? :D

Förövrigt så har du ett elschema här:

http://www.compacten.com/pdf/instruk.pdf

Sidan 10.

Ta bort annonsen och lycka till!
Tack för hjälpen! Jag ska ta mig en titt på tändningen och elsystemet i morgon, så instruktionsboken kom väl till pass!

Hälsningar/
Oldtimer <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar