Raketaren / aluminiumtvätt ?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
tompa
Kontakt:

Raketaren / aluminiumtvätt ?

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja kanske lite OT, men eftersom vi vet vad raketaren pysslar med för att få in pengar till mopparna, så kanske han kan svaret :)

Jag höll på med årets tråkigaste idag, tvätta alu fälgarna till bilarna :( men det förbaskade bromsdammet är ju fastbränt, HUR FÅR MAN BORT DET :?: :?: :?: Finns det nån mirakelvätska att spruta på :?: putsa = existerar inte i min värd, aldrig att jag polerar en ny bil å dess plastdelar.

De måste va nåt man penslar på eller liknande ? H J Ä L P <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns ett mirakelmedel , har själv en kompis som jobbar som rekondare , men vad medlet heter vet jag inte.

När han gjorde rent mina fälgar såg dom helt NYA ut... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns bra fälgrengöringsmedel bl.a. fabrikat Lahega
Grejen är bara att du inte ska låta det verka för länge för då blid det matt.
Ta alltså ett hjul i taget och skölj sedan väl. :D

Förresten, du vet väl om att det är förbjudet att släppa ut såväl sådant som biltvättmedel mm i dagvattnet :? Men det vet du väl och har säkert installerat en avskiljare som töms av t.ex. graab årligen :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Finns bra fälgrengöringsmedel bl.a. fabrikat Lahega
Grejen är bara att du inte ska låta det verka för länge för då blid det matt.
Ta alltså ett hjul i taget och skölj sedan väl. :D