<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej hej
Har en flakmoped motor alá Puch 3-vxl hand trampmotor. Har stora problem nu och hoppas att någon kan hjälpa mig. Har bytt bromsvajern som går in i kåpan till fotbromsen men jag får inte ihop skiten igen!!
För det första passar inte packingen, ändå har jag köpt packningssats från puchverkstan.se som ska passa alla puch motorer. Köpte även den nya vajern för 230kr därifrån. Säkerligen måste någon annan haft samma problem som jag? Får helt enkelt inte på kåpan samtidigt som vajern ska dit. Hur jag än försöker går det inte ihop, jag hittar ingen logisk lösning på hur dom hade tänk sig att det skulle fungera.
SNÄLLA hjälp mig! Annars kommer aldrig flakan gå igen!
/ Cadillac <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dej är det synd om som åker PUCH.Försök o ladda upp någon
bild på problemet/kåpan/vajer så är det lättare att förstå vad
du menar. Hade. Göran. <!-- </EdIndex> --></div>
ollaolle skrev:Dej är det synd om som åker PUCH.Försök o ladda upp någon
bild på problemet/kåpan/vajer så är det lättare att förstå vad
du menar. Hade. Göran.
Jo jag kan ordna bilder men jag har svårt att tro att någon som inte gjort detta förut vet hur man ska göra <!-- </EdIndex> --></div>
ollaolle skrev:Är det den mitt i bilden? (testar att ladda upp,om jag klarar av det?)
Japp det är själva vajern som strävar imot så pass att man inte kan sätta dit kåpan. Men jag lyckades få på den engång så det går om man vill tillräckligt, men jag måste tillverka en egen packing.
tack för hjälpen! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dagens packningar är som oftast tillverkade med skitdålig passform.
Man måste trixa dit dem och sticker dom ut så får man tackvackert
skära till dem med ett rakblad efter monteringen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Googla på : Packningsklister Hylomar.
Bra smet serru.
Inge silicon heller. Kan ersätta topppackning också.
Lite dyr kanske, har för mig jag gav 125:- för tuben ifjol,
men den räcker till att ersätta många packningar.
Sen när du ska ha isär igen så lossar det utan problem å
kan lätt tas bort innan du lägger på nytt å sätter ihop igen.
, <!-- </EdIndex> --></div>