Som nybliven medlem här på forumet känner jag att jag måste presentera mig och mitt projekt lite.
Jag heter Theo, är nyss fyllda 30 år och jobbar med IT och styrsystem inom processindustri.
Har mekat med bilar sen urminnes tider, men kom aldrig riktigt in i moppesvängen, trots att jag hade en röd Piaggio Ciao när jag var 15.
Det blev liksom aldrig nånting, utan bilarna fick övertaget och moppen föll i glömska. Tills i år.
Två kompisar tjatade oberoende av varandra om att livet gick ut på att åka tvåhjulig tvåtaktare i runt 30 knyck.
Till slut gav jag med mig och provkörde ena kompisens Monarped och den andres Baghee. Blev fast rätt omgående.
Jagade fatt i en Mustang 616 (tror jag att det är i alla fall) i närområdet och det är väl ungefär där jag står nu.
Har hunnit byta cylinder från en helt original till en likadan fast bonnfilad i insugskanalen. Topphastigheten ökade från 27km/t till 45km/t.
Framledes vankas det högre styre, större förgasare, genomgång av bromsar, elektroniskt tändsystem mm.
Lite bilder då!

Vid inköp såg den ut så här: Föll bl.a för den fina patinan och den här dekalen: Sadeln var sopslut, så en Biltemasadel har fått ta originalsadelns plats. Tycker den gjorde sig rätt bra ändå.
På väg hem från jobbet i förrgår lossnade kedjelåset och kedjan med det, så det är nästa sak på agendan att fixa.