<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag och en polare snackade med en snubbe som hade köpt en zundapp cs tror jag det var, den gjorde 100 lätt med 14hk cylle och 32mm fögge och allt vad det nu var...snacka om asgarv?
Likadant har man ju snackat med folk som tror dom kan trimma "fan moppen gör 110"..när den i själva verket gör 80...
En fet snubbe (inget fel på feta människor), men denna killen var helt nojjig, hade en nyare scooter som han påstod gjorde 120, som han hade krockat med och sen hade den bara gjort 30...troligt? Nejförfan!
Någon annan som hört något liknande? finns ju massa galna 14-15 åringar <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sanningar med modifikationer finns det massor av men för många år sen
så GPS klockade vi en "med risk för klåda" Zundapp i lätt nedförslut "Mount Everest" till 112 km/t med 11 hk och 22 fugge+
lite drevat fram och bak....modellen heter KS50 1970 för er frälsta. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Sanningar med modifikationer finns det massor av men för många år sen
så GPS klockade vi en "med risk för klåda" Zundapp i lätt nedförslut "Mount Everest" till 112 km/t med 11 hk och 22 fugge+
lite drevat fram och bak....modellen heter KS50 1970 för er frälsta.
haha, det brukar ju gå fortare med munnen än vad moppen går... <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug skrev:Jag och en polare snackade med en snubbe som hade köpt en zundapp cs tror jag det var, den gjorde 100 lätt med 14hk cylle och 32mm fögge och allt vad det nu var...snacka om asgarv?
Likadant har man ju snackat med folk som tror dom kan trimma "fan moppen gör 110"..när den i själva verket gör 80...
En fet snubbe (inget fel på feta människor), men denna killen var helt nojjig, hade en nyare scooter som han påstod gjorde 120, som han hade krockat med och sen hade den bara gjort 30...troligt? Nejförfan!
Någon annan som hört något liknande? finns ju massa galna 14-15 åringar
Ser ingen andledning att zundappen inte skulle göra det. <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug skrev:Jag och en polare snackade med en snubbe som hade köpt en zundapp cs tror jag det var, den gjorde 100 lätt med 14hk cylle och 32mm fögge och allt vad det nu var...snacka om asgarv?
Någon annan som hört något liknande? finns ju massa galna 14-15 åringar
Ser ingen andledning att zundappen inte skulle göra det.
Sur mulen?
Altså, en zundapp snurra, med 14 hk cylle (finns inte original), 32mm fögge, altså en 80cc cross förgasare, pff, jag tror inte 100 knyck med köpe trimm är rimligt. men kanske har fel. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att nå 100 är svårare än vad man tror. På topspeed är det inte många som kör 100+, och det är ändå många som kör portat och beräknade pipor! <!-- </EdIndex> --></div>
Rexxy skrev:Att nå 100 är svårare än vad man tror. På topspeed är det inte många som kör 100+, och det är ändå många som kör portat och beräknade pipor!
Varje liten km/h blir tuff att öka i dessa farter <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->alldeles för tuft men det var väl zundapps 70cc som var nått o
ha då på mitten av 70 talet det fanns ju puch 70cc med men
då gick det ju åt o porta om den skulle klå zyndappens
han som porta cyllen åt mig jobbade åt puch när de körde
mopperoadracing här i sverige det han inte visste om trim var inte värt o veta han är tyvärr bortgången nu <!-- </EdIndex> --></div>