Dummaste ni hört angående trimmade moppar?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Humbug

Dummaste ni hört angående trimmade moppar?

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag och en polare snackade med en snubbe som hade köpt en zundapp cs tror jag det var, den gjorde 100 lätt med 14hk cylle och 32mm fögge och allt vad det nu var...snacka om asgarv?

Likadant har man ju snackat med folk som tror dom kan trimma "fan moppen gör 110"..när den i själva verket gör 80...

En fet snubbe (inget fel på feta människor), men denna killen var helt nojjig, hade en nyare scooter som han påstod gjorde 120, som han hade krockat med och sen hade den bara gjort 30...troligt? Nejförfan!

Någon annan som hört något liknande? finns ju massa galna 14-15 åringar :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sanningar med modifikationer finns det massor av men för många år sen
så GPS klockade vi en "med risk för klåda" Zundapp i lätt nedförslut "Mount Everest" :lol: till 112 km/t med 11 hk och 22 fugge+
lite drevat fram och bak....modellen heter KS50 1970 för er frälsta. <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Sanningar med modifikationer finns det massor av men för många år sen
så GPS klockade vi en "med risk för klåda" Zundapp i lätt nedförslut "Mount Everest" :lol: till 112 km/t med 11 hk och 22 fugge+
lite drevat fram och bak....modellen heter KS50 1970 för er frälsta.
haha, det brukar ju gå fortare med munnen än vad moppen går... :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Racerkäft alltså :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
vihan

Re: Dummaste ni hört angående trimmade moppar?

Inlägg av vihan »

Humbug skrev:Jag och en polare snackade med en snubbe som hade köpt en zundapp cs tror jag det var, den gjorde 100 lätt med 14hk cylle och 32mm fögge och allt vad det nu var...snacka om asgarv?

Likadant har man ju snackat med folk som tror dom kan trimma "fan moppen gör 110"..när den i själva verket gör 80...

En fet snubbe (inget fel på feta människor), men denna killen var helt nojjig, hade en nyare scooter som han påstod gjorde 120, som han hade krockat med och sen hade den bara gjort 30...troligt? Nejförfan!

Någon annan som hört något liknande? finns ju massa galna 14-15 åringar :lol:
Ser ingen andledning att zundappen inte skulle göra det. <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Re: Dummaste ni hört angående trimmade moppar?

Inlägg av Humbug »

vihan skrev:
Humbug skrev:Jag och en polare snackade med en snubbe som hade köpt en zundapp cs tror jag det var, den gjorde 100 lätt med 14hk cylle och 32mm fögge och allt vad det nu var...snacka om asgarv?

Någon annan som hört något liknande? finns ju massa galna 14-15 åringar :lol:
Ser ingen andledning att zundappen inte skulle göra det.
Sur mulen?

Altså, en zundapp snurra, med 14 hk cylle (finns inte original), 32mm fögge, altså en 80cc cross förgasare, pff, jag tror inte 100 knyck med köpe trimm är rimligt. men kanske har fel. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nä min zyndapp gjorde kanske 80 med 70cc 13hk köpetrim
då gick puchen bättre :) <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

bodda skrev:nä min zyndapp gjorde kanske 80 med 70cc 13hk köpetrim
då gick puchen bättre :)
Menar det:P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart att han skojar <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puch, är det såna man pushar fram staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pälle

Inlägg av Pälle »

80 blås med köpes :roll: Mjae...

Här har vi seriöst portade grejer med beräknade pipor. Dessa kanske gör ärliga 100 blås!

http://www.topplocksverkstan.se/filmer/annuenjavlamoppefilm.html <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att nå 100 är svårare än vad man tror. På topspeed är det inte många som kör 100+, och det är ändå många som kör portat och beräknade pipor! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Pälle skrev:
80 blås med köpes :roll: Mjae...

Här har vi seriöst portade grejer med beräknade pipor. Dessa kanske gör ärliga 100 blås!

http://www.topplocksverkstan.se/filmer/annuenjavlamoppefilm.html
Härligt med trottelhäng... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Rexxy skrev:Att nå 100 är svårare än vad man tror. På topspeed är det inte många som kör 100+, och det är ändå många som kör portat och beräknade pipor!
Varje liten km/h blir tuff att öka i dessa farter <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->alldeles för tuft men det var väl zundapps 70cc som var nått o
ha då på mitten av 70 talet det fanns ju puch 70cc med men
då gick det ju åt o porta om den skulle klå zyndappens
han som porta cyllen åt mig jobbade åt puch när de körde
mopperoadracing här i sverige :) det han inte visste om trim var inte värt o veta han är tyvärr bortgången nu <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar