Vad planerar ni att renovera/fixa under vintern?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Vad planerar ni att renovera/fixa under vintern?

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När hösten kommer gör jag alltid upp planer på vilka mopeder som ska renoveras, fixas och donas med under vintern.
Jag planerar alltid in mer än vad jag hinner/orkar med. Vilket jag gjort även denna vinter, sen har ju inte influensan hjälpt till heller... Nu behöver jag inspiration för att ta nya tag.
Vad har ni för planer eller objekt att slutföra i vinter?

Ett av våra vinter projekt. Jag trodde att vi skulle ha hunnit monterat ned slipat och skickat på omkromning vid det här laget.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->känn ingen ångest Jossan har ett liknande problem....dakotan verkar ha rostat fast i golvet här oxå :( dom bannade sjuktimmarna har ju satt stopp för renoveringen hittils :roll: så nu behövs det en kick dar bak för att komma igång :bike_pedalare: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det inte kom en massa snö i "verkstaden" så kanske jag skulle fixa några projekt
Ordförande i Hallstamoppers :D
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag tänkte väl hålla på med dodgen
Bild
o så pvn Bild
:D <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ska fortsätta med flakan:

Bild

( http://www.p-plats.se/packy )

...och sen blir det att pilla lite med Golfen:

Bild

( http://www.p-plats.se/golf ) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pågående projekt....tänkte åka med den på Hallstas mellandagsåkning, bra att ha en flaka som arbetsplattform, lätt att flytta :cool2:

Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gs motor på E-typen och lack. Plåtlisan skall byggas färdig, monterade nytt styre i går. Fetbruxen skall få klenare motor. En hög med Stockholmare som skall renoveras. En Raketare skall riktas bakvaggan och nya fjädergummin. En Apollo Raket som jag bytt åt mig skall monteras ihop. Ja det är inte Nasas. Saab V4 skal monteras motor och låda. Det fins mera, men om jag hinner med hälften är det nog.Dessutom måste Mahognysnipan skrapas och lackas, innan sjösättning. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ser att Tompa har varit och skaffat riktig avgaspipa till EKF snurran. Om han skall åka med den måste jag ta fram Stockholmarn för att inte bli frånåkt :roll: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer att fortsätta på mitt Mellsta 2010 projekt
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=1174&highlight=mellsta+2010&mforum=raketsport

ska även trycka dit en (CSE renoverad) EKF med 80cc på Golden Champen , blir även batteri på den , så om nån känner till ett signalhorn som ser ut som original men med 12v likström pm:a mig

Men att säga att det blir ett vinterjobb är att ta i , väntar nog in vårvärmen (kallt i garaget :cold: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Re: Vad planerar ni att renovera/fixa under vintern?

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett av våra vinter projekt. Jag trodde att vi skulle ha hunnit monterat ned slipat och skickat på omkromning vid det här laget.
Bild[/quote]

Vart brukar ni skicka era delar på omkromning? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag ser att Tompa har varit och skaffat riktig avgaspipa till EKF snurran. Om han skall åka med den måste jag ta fram Stockholmarn för att inte bli frånåkt :roll: :wink:
Ingen fara Conrad, ska inte använda den pipan på Hallstas korvkröksåkning, blir troligen inte ens den moppen, ska låna en av PO:s Compacter :P <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Själv ska ja nog fortsätta med motorfixet igen... <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Herregud...planer som det var för 2-3 månader sen :

Flakan skulle göras körklar, dvs motor renoveras och fixas lite allmänt..fogar osv.

Fyrhjulingen skulle jag bara byta motor på o åka (blev fan så mycket mer)!

En dt125mx med fiddy motor på ska kolven bytas på.

Mitt skogsfynd ska börjas slipas på, o fixas lite med(Fan att man ska dra hem mer o mer)

Min honda cr125r skulle packningar o vissa packboxar bytas på(lär inte hända).

Syrrans kina scooter började krångla i oktober slut, så står o väntas på att jag ska få tummen ur...

farligt me maskiner, roligt o plocka me, lätt o samla på sig, o svårt o börja i rätt ände! :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi förvaltar ju en kulturskat, kanske vi skulle gemensamt söka kulturbidrag. Om vi är flera så hörs vi mera. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu ska compacten min göras körbar. Saknar små saker som drevmutter och tid.
Bild

Sen ska Jag bygga ihop en F50GLX. Har hunnit såhär långt...
Bild

Och sen blir det en Crescent F50 med Honda 5 vxl motor.
Bild

Har 3 projekt på gång just nu! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar