Jag sitter och söker på nätet, troligen bland de sämre i landet på att söka på rätt sätt, då jag inte finner den infon jag vill.
Alltså framgaffel, finns det fler modeller som har samma framgaffel som 1239?
Just nu sitter det en gaffel till en 1237 på den, och det passar jättedåligt.
Vart kan man hitta kompletta framgafflar?
Såg på en projekttråd att man satt dit en framgaffel från compacten, och det passar bolt on?
tänker om det är lättare att få tag i en sån?
Hjulen då, ja det sitter en par dåliga 15" fälgar på den nu, det bakre är allmänt fult och det främre är det rosthål i.
Det bakre går med lätthet att snygga till och använda, men det främre kräver svetskunskap.
Jag har dock för mig att det ska sitta 16" på denna modell, dvs gamla räkningen av 16"?
På transportstyrelsen står det 51 cm..?
Vart får jag tag i rätt hjul?
Nya eller begagnade spelar mindre roll, eller jo är de fina och begagnade tar jag nog hellre detta och lackar dom i silver som sig bör enligt vad jag kan finna, det lilla man kan finna om denna modell.
Framgaffel och hjulstorlek
Re: Framgaffel och hjulstorlek
Din gaffel ser ju ut att passa jättebra och vad jag kan bedöma är den ju hyggligt lik original. Faktiskt såpass lik att jag tror det är original. Om jag jämför med bilder på nätet alltså. Bälgarna fattas, men annars så. Vad är det som passar så dåligt?
Hjulen... har jag dock ingen aning om. Men det sitter 15" på nu då eller? De ser iofs lite små ut, fast det gör de på alla andra bilder med, men annars köper du ju bara en ny fälgbana till Compact och ekrar om.

Hjulen... har jag dock ingen aning om. Men det sitter 15" på nu då eller? De ser iofs lite små ut, fast det gör de på alla andra bilder med, men annars köper du ju bara en ny fälgbana till Compact och ekrar om.