Trim = böter?
Trim = böter?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Ursäkta en lite naiv fråga, men hur är det med trimmade 30-moppar? Är det fortfarande otillåtet att andra på originalutförandet på en 30-moppes motor?
Vad blir i så fall påföljden om man blir tagen av polis? Böter? Prick i körkortsregistret?
Hälsningar/
Oldtimer <!-- </EdIndex> --></div>
Ursäkta en lite naiv fråga, men hur är det med trimmade 30-moppar? Är det fortfarande otillåtet att andra på originalutförandet på en 30-moppes motor?
Vad blir i så fall påföljden om man blir tagen av polis? Böter? Prick i körkortsregistret?
Hälsningar/
Oldtimer <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
blivit stannad otaliga gånger på en veteranare...dom beundrar att man som 18 åker runt med en veteran...hehe så det är inget och oroa dig för
<!-- </EdIndex> --></div>
drev gör ingenting, har drevat alla mina mopeder, o man får lita konstiga blickar, men inte pga att moppen gör 45...Oldtimer skrev:Ok...hmm, jag kanske måste överväga mitt beslut en gång till. Jag hade tänkt ha ett större framdrev än original, men endast med en kugge. Detta för att min 2-växlade sachs varvar som en tokig annnars...
Hälsningar/
Oldtimer
blivit stannad otaliga gånger på en veteranare...dom beundrar att man som 18 åker runt med en veteran...hehe så det är inget och oroa dig för

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blivit stoppad ja me på mina veteraner o polisen bara kikar o beundrar att man har veteraner i trafik. alltid skoj me beröm. ska försöka skynda på min 2013 renovering o få den på hjul igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
trim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du kör nornalt o har försäkring så bryr sig polisen inte om trimmet
jag har blivit stoppad ett flertal gånger
har bara behövt visa försäkringsbeviset o blåsa i alkotestern men annars inga problem <!-- </EdIndex> --></div>
jag har blivit stoppad ett flertal gånger
har bara behövt visa försäkringsbeviset o blåsa i alkotestern men annars inga problem <!-- </EdIndex> --></div>
Glad skit
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma som ovanstående. Blivit stannad många gånger med diverse veteranare. Visa försäkringspapper och blåsa alkoholprov, få beröm för att man åker veteranare och sedan blivit släppt. 2gånger har dom velat provköra. Båda gångerna med min Puch som jag hade just då.
Gång ett så undrade den kvinnliga polisen som skulle provköra varför den inte startade (hon tryckte på blinkersknappen som satt bredvid gashandtaget) Jag och hennes manliga 60+kollega skrattade läpparna av oss och istället fick han ta över och berömde den för att gå bra. Munstycket i 17bingen var uppställt så den började fyrtakta vid ca 35-40.
Andra gången så var det 2 st äldre konstaplar som fick sig en provrunda båda två. dom tyckte den var slö denna gången var munstycket ännu mera uppställt.
Efter båda dessa kontrollerna åkte jag hundra meter, ställde munstycket rätt och drog iväg för fullt, men ingen följde efter.
Nymans 2013 <!-- </EdIndex> --></div>
Gång ett så undrade den kvinnliga polisen som skulle provköra varför den inte startade (hon tryckte på blinkersknappen som satt bredvid gashandtaget) Jag och hennes manliga 60+kollega skrattade läpparna av oss och istället fick han ta över och berömde den för att gå bra. Munstycket i 17bingen var uppställt så den började fyrtakta vid ca 35-40.
Andra gången så var det 2 st äldre konstaplar som fick sig en provrunda båda två. dom tyckte den var slö denna gången var munstycket ännu mera uppställt.
Efter båda dessa kontrollerna åkte jag hundra meter, ställde munstycket rätt och drog iväg för fullt, men ingen följde efter.
Nymans 2013 <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
blivit stannad som onykter på en trampmoped som gjorde 25....fördel och vara stor...så tar alkoholen ut sin rätt först efter 20 bärs...så var inte 100% onykter, men iaf, slapp blåsa...men dom tyckte den lät mycket...o klart den gjorde, ljuddämpare utan insats!:) <!-- </EdIndex> --></div>körmoped skrev:Men jag tror att det är så som dom flesta säger, om man kör normalt och har försäkring samt nykter så bryr dom sig inte mycket, men ganska smart att vrida munstycket, ska memorera det ifall man blir stannad
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har blivit stoppad ett par gånger utan problem och då har jag bra mycket mer trimmat än drevning.De dom har kollat då är nykterhet(vilket är lika självklart oavsett om man kör mc bil eller moppe)och att man har trafikförsäkrat.
Om man inte buskör såär det nog inga problem.
Allmänt tycker jag att man blir vänligt bemött oavsett om det är polisen eller andra som man pratar med när man kommer på en gammal moppe,
glada miner och en sån hade jag när jag var 15 är väl en vanlig kommentar
Trimma gör jag bara för att man skall slippa topp varva på raka och springa bredvid uppför. <!-- </EdIndex> --></div>
Allmänt tycker jag att man blir vänligt bemött oavsett om det är polisen eller andra som man pratar med när man kommer på en gammal moppe,

Trimma gör jag bara för att man skall slippa topp varva på raka och springa bredvid uppför. <!-- </EdIndex> --></div>
jag är 18 i dagens läge, kört moped sen 11...o inte fan cyklade man som 14-15 åring...nja, kommer ihåg me min fs1a...körde ner i diket o blev liggandes...på fyllan...fan vad dålig jag mådde efter de, men enda gångerna jag kört full, det är när jag haft mopeder som gjort max 25km. Inget o skylla på, men bor på vischan och ville inte ha apa traktor eller liknande, så tog man hojen t stan ist!:) <!-- </EdIndex> --></div>2takt68 skrev:Jag har blivit stoppad ett par gånger utan problem och då har jag bra mycket mer trimmat än drevning.De dom har kollat då är nykterhet(vilket är lika självklart oavsett om man kör mc bil eller moppe)och att man har trafikförsäkrat.
Trimma gör jag bara för att man skall slippa topp varva på raka och springa bredvid uppför.