Identifiering av moppedelar...

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
P-plats.se

Identifiering av moppedelar...

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nån som vet vad detta kan vara för cylinder?

Bild

Bild

Bild

Bild

Sen har jag två olika varianter av dämpare, några gissningar på vad det kan vara till?

Bild

Bild

Tack på förhand, <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cyllen måste väl vara till nåt japanskt? Yamaha FS1 eller Suzuki K50 gissar jag på. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tönkte också att det var k50 först, men de har ju inte insug på cylindern? :? <!-- </EdIndex> --></div>
vihan

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->k50 och fs1 är väl vevhusmattade?

Rejäla portar har den iallfall! <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo men var är insuget.. ser ju ut som en slidmatad cylle med ett mesigt utblås å om det är insuget var är utblåset. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cylindern är inte varken till K50 eller Fs1, dom har en avgasmutter. Kröken till denna cylindern ser ju ut att vara bultad dit <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag får vibbar av modernare saker som skotrar när jag ser cyllen. Vevhusmatade via blocket och jag har då aldrig sett andra system än flänsar på scootermoppar.

// Nymans 2013 <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror också att det är till någon nyare scooter och även att allt är till samma modell.
Fick med det när jag hämtade andra saker och har ingen direkt nytta av det... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:jo men var är insuget.. ser ju ut som en slidmatad cylle med ett mesigt utblås å om det är insuget var är utblåset. :roll:
haha, där skrev jag innan jag tänkte :oops:

men det e nog en skoter ja... men vilken? kanske värt att lägga upp på moppenet och fråga där? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fläktkylda scooter-cylindrar har kylflänsarna liggandes åt andra hållet.
Fast det kan ju vara till något okänt märke av scooter, där kan delarna se ut hur som helst. :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gaffeln kanske passar på en chappy? kolla måtten om så är fallet så har du nog inga problem med att bli av med dom det är stor efterfrågan på chappygafflar eftersom dom ofta är poriga vid packboxen <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nog är cyllen till en boatian eller annan hongkongvariant - dämparna
är till samma plastpaket.
Huvvaligen va utslag du måste ha fått 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Grannen skrev:Nog är cyllen till en boatian eller annan hongkongvariant - dämparna
Huvvaligen va utslag du måste ha fått 8)
Boatian är 4-takt, cylindern är 2-takt.

Och Kinamoppar är alla 4-takt, nästan. :P <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Rexxy skrev:
Grannen skrev:Nog är cyllen till en boatian eller annan hongkongvariant - dämparna
Huvvaligen va utslag du måste ha fått 8)
Boatian är 4-takt, cylindern är 2-takt.

Och Kinamoppar är alla 4-takt, nästan. :P
Dom flesta kinmopparna numera är 4-takt. Dom tidigaste ching chong mopparna som tog in samt dom första som såldes under namnet Baotian var 2-taktare.

Nymans 2013 <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nymans2013 är enda pålästa på detta forum ser jag... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar