Sida 1 av 1

Honda 125T

Postat: 01 maj 2021, 10:34
av ESGEE
Börja med gått igenom dödandet av A1 körkort och löjliga 11Kw(ej ut läggning av detta) så köpte man Honda 1979 125T långt hemifrån för ens söner.
Vet nada om dessa raketer, förutom ser ju f....... ut, och kommer stukas lite. Hmm cafe kanske.
Gasare är ju total inte ok, överflödar går inte helt hundra. Frågan om renovera eller byta till nåt nyare, reoveringsatser och ny gasare lär ju kosta samma typ.
Är ju 6 volt, orkar inte ens dra runt startmotor. Hur svårt är uppdatera till 12V? Tur för kick.
1979 Honda 125T SG och köpa till barn.jpg
Annars ryker styret direkt, inte mitt eller söners modell driekt.

Re: Honda 125T

Postat: 22 maj 2021, 15:02
av Micke S
Att byta flottörventiler kan nog bara kosta en bråkdel av att köpa nya förgasare och det kanske räcker med att göra rent förgasarna. Det ska inte vara några problem att få en startmotor för 6 Volt att fungera bra i ett 6-voltssystem. Så antingen behövs nytt batteri eller översyn av startmotor och kablage eller alltsammans.

Re: Honda 125T

Postat: 24 maj 2021, 21:29
av ESGEE
Bra tips, jag brände ut den riktigt och länge går bättre nu. Den väldigt slö elmässigt, känns som råttboet till till el system är nåt som drar, ev ej jordar som det ska. Men mest behöver den gå mycket mer, första dagen var det 70 blås andra dagen blev det 90 och mer finns.
Sen när man googlet lite ska den ju vara 5 växlad, men den jag har är 4 växlad. Nu är den väldigt lätt kicka igång. Lägger ingen vikt på startmotorn just nu.