Jag testade som många andra linflyg i unga dagar, blev så yr av att snurra runt att jag snabbt lade ned den grenen av modellflyg
Träd i vägen är inte bra! Vi hade ett i närheten av vårt klubbfält som var i vägen vid landning i en vanlig vindriktning, en dag när jag var där och tränings flög inför en tävling mitt på dagen så stannade en bil på vägen bredvid och en man gick ut och ställde sig och tittade på när jag flög. Lite irriterande eftersom jag måste flyga lågt över honom och hans bil vid landningen... Men när jag gick in för landning och passerade trädet tittade jag för mycket på honom och kom två meter fel i sidled, slog vingen i en trädgren så vingen slogs loss från kroppen som i sin tur landade på vägen 3 meter framför mannen
"Hur mycket kostar ett sådant plan?" frågade han när jag hämtade vraket.Svaret på det var väl att skälva planet kostade 2 k sek samt åtskilliga timmar, sedan tillkom motor och radioutrustning.
Kändes inte som dat var någon ide att påpeka för honom att om han inte stått där och distraherat mig så hade jag inte träffat trädet, jag ville ju inte komma för när honom och hans bil och gick därför för nära trädet i stället. Men i tysthet åkte jag senare ut med motorsåg och fällde trädet, komunens mark men preskriberat nu
Stenungsunds fältet hade en el ledning i vägen för landningen i många år innan den grävdes ned, den avverkade många flygplan, såg en rejäl smäll när en Norrman skulle göra en högfarts tryckare förbi fältet och träffade ledningen, regnade bitar!