för ett tag sen så gick jag igenom motorn på min Crescent 1134 med 2 växlad sachsmotor (tramp och handväxlad.)
när jag satte ihop motorn så blev det fel så att inte tramporna fungerade längre, alltså var jag tvungen att rullstarta den. kopplingen blev senare för sliten så jag bytte till nya lameller.
när jag inte har avgasrör och tändstift i motorn så klarar koppling av att driva kolven när jag snurrar på bakhjulet med växel i. Men när jag satte på dom så är inte kopplingen stark nog längre, den slirar bara. sätter jag på pyschen och går långsamt med den så kan jag få den att snurra väldigt svagt och långsamt. inte nog för att starta motorn.
jag har hört att man kan ta sandpapper på lamellerna så att de greppar bättre, är det nånting värt att göra? jag vill helst inte klyva motorn igen för att fixa tramporna så alla tips är välkomna!

(detta är min första tråd så jag hoppas att det går att följa vad jag säger)