<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->personligen skulle jag aldrig lacka om en moped i det skicket.. det finns så få brukspatinerade fina mopeder å allt för många rishögar som blästrats å lackats bortom all räddning..som tappat all den genuina känslan som en sådan moped ger. den mopeden skulle jag bara rengjort grundligt å polerat, smort med linolja eller klarlackat med sidenmatt klarlack. det finns gånger som man suttit å thinnertvättat en hel moped bara för att få fram den gamla originallacken med dom "rätta" dekalerna som ngn. penslat över med målarfärg ..det är min åsikt men smaken är ju olika..(å tur e väl de)
/Dr. Novolette <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Färgen ser ju ganska fin ut, jag skulle inte måla om den. Det är skillnad om den är jätte risig men det är ju inte denna <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja tycker du ska göra det räcker att bara rengöra den ordentligt...du har en väldigt fin originalmoppe med vacker patina, behåll den som den är med originaldekaler och allt...citerar ett känt citat...en moped är bara original en gång... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja å när det gäller värdet på mopeden så är den klart mer värdefull i det patinerade skicket. När det gäller motorcyklar från -30-40talet så är värdet på patinerade cyklar så pass mkt högre. Att det finns dom som specialiserat sig på att fejka fram en genuin brukspatina på nyrenoverade hojar
/Dr.Novolette <!-- </EdIndex> --></div>