Sakerna man aldrig skulle ha sålt!!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Sakerna man aldrig skulle ha sålt!!!

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade tre st monark ISDT 125 6vxl. Två utav dem var av lite äldre årsmodell men fungerade och en var lite nyare i ett mycket bra skick. Jag hade köpt alla väldigt billigt var och en för sig då jag samlade på dem!

Hur som helt så fick jag för mig att jag skulle sälja dem och annonserade ut dem i classic motor. Det var kanske 15 år sedan. En Norrman ringde och ville ha motorerna. De plockades av och såldes för 5000 spänn. Chassierna blev ståendes hemma hos mina föräldrar.

En vacker dag märkte jag att de var borta... farsan hade gett bort dem till tidningsbudet som hade visat lite intresse för dem!!! Jag kan inte klandra farsan, de stod ju i vägen!!!

Crossarna hade varit roliga att ha kvar idag :(

Min 14hk 6vxl 50cc sachsmotor som jag köpte komplett för 1200:- under samma tidsperiod. Den försökte jag också sälja i classic en gång för 5000:-. Ingen nappade, det är jag väldigt glad för idag!!! :P <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade en Crescent 1149 vill jag minnas, i jätte bra skick när jag var 11 år och fick ha den hos kompisen som bodde på bondgård, han hade en dakota. sålde denna för 500:- när jag va 13 och kände mig som en miljonär. Nu för nått årsedan fick jag en snickar praktikant å ta hand om och det visade sig att moppen nu fanns hos honom!!!
Åkte dit å kolla på den, fick skräck slag när jag såg va han hade gjort med en, Lila målad med pensel, och på svetsad långgaffel som en chopper,, JAG UNDRA VA HAN TÄNKTE MED! öhhhhh, men tanken har jag inte målat ännu svara han :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade en Suzuki OR50 i superskick , hade jag gärna haft kvar <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min Apollo 56a med 2 petad hand växel o trampor.

Gick o gick, tills kolven gick pajj, bytte den o den gick ännu mer 8)

Ångrar att jag bytte bort den mot en halvdan flakmoped.

Likadant min cresent compakt jag fick i delar i byte mot ett xbox (tv spel) + 500 kr. monterades ihop och byttes mot en dt125a med vatten i vevhuset (ångrar jag fortfarande). <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det vanliga, sin 15 års moped! Ångrar som bara den att vi sålde min Rex Comet... :( Undrar vart den är idag. (Såldes i Hallstahammar)

Annat jag ångrade, att jag sålde mitt motoplat-system. Skulle sitta fint att ha kvar den idag. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man ändå hade sålt grejorna :shock:
Ofta körde man tills nåt pajade sen hittade man nåt annat att åka på
och då gav man bort den trasiga till nån kompis staff_annoyed
Har väl gjort av med ett par monarpeder ... Puch MS50, Mexiko, Fram Speed,
och sist en F50 som jag lånade ut (eller gav bort) till min kusin.

Den hade Lila tank och höjd gaffel

Jag frågade honom för ett par år sen var den tog vägen
men innan jag hann leta på den så hade "Sura" fått en F50 av en kund hate-wall.gif
Bild
Nu ser den ut så här
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förutom saker man tröttnat på helhjärtat på grund av problem dom skapar så är det alltid ett misstag att sälja något, oavsett vad det är. Har hunnit äga runt 25 mopeder, många köpta trasiga av kompisar, snabbt fixade och sålda dyrare, vilket förvisso gav snabba pengar just då - men idag hade man velat ha kvar några av dom. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mmm visst är det ännu värre när man kan se hur nya ägaren bara låter mopeden förfalla , eller hur Braxmatte oregonian_mornincoffee.gif <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ångrar att jag sålde en komplett compact med trimmad 2-vxl sachs på för 300:- när man gick i typ 8:an (16 år sen :shock: ) o sen skulle jag inte sålt min fina nylackade MB5:a för 3000:- ett par år efter.... :x När man tänker efter lite så får man lust o klappa till sig själv :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja ångrar att ja gav bort mitt insugningsrör med dubbelportare till SAAB Grand Turismo 1959 :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ångrar alla mina fungerande mopeder som jag sålt/donerat till
min vän Doktorn för inga pengar alls :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ångrar att jag skickade med en 3-växlad växelkåpa när jag bytte bort F50in, den skulle man haft nu när man är i behov av pengar :( <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ångrar att jag sålde min första Skoterett som jag inköpte som 13-åring för 300 spänn. Fick iofs 800 men ändå. Detta har jag dock kompenserat med en "ny" Skoterett.

Ångrar också att jag sålde en riktigt rostfri men småful amazon för 2000 spänn. Då ingick en rostig ram till Puch Florida och en växelkåpa till 3-vxl Sachs.

Å andra sidan så fick jag bilen gratis och plockade av den nästan nya vänstra framskärmen och en del annat småplock. Men det var ändå förjävla billigt, 2000 spänn. En vinter i garaget och den hade varit på vägen igen.... <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ångrar bittert en fin Speed Monarscoot som jag lade ner min själ i å jag min tok bytte bort den mot en sunkig 125 med grannen! men om sanningen ska fram så var 125 an var min gamla 16års knarr så jag var bara tvungen att ha den å det visste ju grannen så det blev som det blev :oops: Ångrar även att jag bytte bort en funkis komplett raketare med den berömde grannen mot en penselmålad florida med kapad fram/bakskärm, trimavgas å fel sadel (nu blir jag väl idiotförklarad på ett crescentforum. :roll: ) men jag tyckte att det saknades en florida i samlingen..Har även bytt bort en solifer cross mot 98cc prylar :oops: ett riktigt sunkigt byte..

sen finns det ju saker som man ångra att man inte köpte förr i tiden.. en liten lista:
Puch Dakota 500kr
DKW Hummel sport 3500kr
zundapp -70talare i nyskick 7000kr
partner trike invalidos 1500kr
Novolette sport (blöjpilen) 3500kr
en enägars älgläpp 3000kr
men detta är mkt länge sedan å jag höll bara på med veteran motorcyklar på den tiden så det ä inget att grämas över.. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Ångrar även att jag bytte bort en funkis komplett raketare med den berömde grannen mot en penselmålad florida med kapad fram/bakskärm, trimavgas å fel sadel (nu blir jag väl idiotförklarad på ett crescentforum. :roll: )
Du är en idiot så har vi averkat det. staff_italiamac_fastidioso.gif

Dom saker jag ångrar är nog min första Mamba (är inne på min fjärde nu :worship: ) och min Nymans 2013 av 61 års modell, tillochmed original styrlås+nyckel och verktyg fanns med.

Nymans 2013 <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Skriv svar