Jag vet inte riktigt hur jag skall göra med den här. Det beror lite på vad jag får fatt i för motor.
Sen kan jag inte heller bestämma mig för om jag skall köra med långsadel och tanken på bilden eller med originaltank och sadel med fjädrar.
Blir den som på bilderna använder jag nog mopedmotor, men blir det med annan tank och sadel lär den hamna i Övriga fordon.
Inte så modernt, Jap är ju 20-30 tal och nog för kraftig för den ramen Har dock en Villers 30tal 98cc jag funderat på låta vandra vidare.
Men en stånka typ 118 eller 120 och skrämma lite eller en 175cc fast de är dyra. Sen finns ju smä Bsa 125-150cc men de dyker ej upp ofta. Tradera mc delar kan man aldrig veta vad som finns eller gammal crossmotor...
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Ja precis nåt sånt. JLO 175 med dubbla utblås hade suttit fint. Eller en JAWA 350. Eller en lite modernare MZ med jättecylinder.
Eller en 4T Lifan eller liknande med stående cylinder.
Jag har förresten Kreidler gaffelrör. Eller holmrör som en del säger. Fast jag har använt dem som nedre gaffelben. Innerdiametern stämde exakt och det var bra med gods att svetsa i. Styrlagren är förresten också Kreidler.
Från början hade jag bara det här och den var svår att rulla runt i garaget.
Men jag hade som sagt en riktigt skitdålig gaffel från en Kreidler stående. Den kapade jag helt rått sönder och tog rören från.
404456846_1733706857133102_8460840304012365386_n.jpg (142.98 KiB) Visad 7076 gånger
404476401_1733706803799774_1739530449015395523_n.jpg (140.29 KiB) Visad 7076 gånger
Det blev en moped!
Motorn skall upp sisådär 1,5 centimeter, och eftersom den måste lite åt höger för kedjans skull (trots platt mustangdrev) kommer böjen att gå precis fri från det främre röret. Framskärmen skall även göras lite mindre.