Jag har varit med om en ram som gått av pga upprostad inifrån så
jag är skeptisk till o bygga på det som legat länge. På jobbet finns
en mojäng man mäter plåts tjoklek...en mäthuvud på en kabel
en trumma till en flisrem såg okey ut men uuu vad tunn plåten var
åkte i skrotbingen
Senast redigerad av umekille den 13 jul 2024, 18:44, redigerad totalt 1 gång.
Måste säja att jag har 98åringen HD peashooter , inget fel på den ramen, till 99åringen Hd JD är inge fel på den ramen heller(har gjort 150 blås med den med). Man känner på ramar hur bra de är. Har haft 1960 tal som är sämre än 100år gammalt, allt beror på förvaring
Och innan jag ger mig, gamla ramar före 1939 är helgjutna eller riktigt gods på, 1950 blev det rör tunna mycket 98cc, självklart är de sämre men väger bra mycket mindre. Man känner om det är dåligt, 1930tal är bättre än 1910-20 men amrikanskt samt svenskt är inga skit ramar.
Senast redigerad av ESGEE den 13 jul 2024, 12:55, redigerad totalt 1 gång.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Ja finns fina kines stånker som ser bra ut, en 250cc kan se ut som en 500cc med. Sen omarbeta lite ser det bra ut, funderat själv på sånt. Xr och Xl motorer börjar det bli duktiga pengar för. Block motor är alltid lätt och få in.
Har ju en XR600cc i min 1946 Matxhless. Fan vad färg man hade för 10år sen.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....