Crescent/Vesta 1126 ekrar

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
vili76

Crescent/Vesta 1126 ekrar

Inlägg av vili76 »

Hälsningar från Finland!
Ursäkta om det finns några språkfel, jag hoppas att du kan reda ut det. :)

Vi reparerar en Vesta/Crescent 1126 moped och vi behöver nya ekrar till bakfälgen. Vilka är de rätta för denna moped? Ekrarna mäter ca 213/223 mm långa.

Är denna produkt den rätta/korrekt? Kan någon hjälpa oss?
https://www.mopedrenovering.se/en/veter ... -hjul.html

En annan mindre viktig fråga: Är det någon som vet var man kan hitta den där saknade remsan (krom? aluminium?) på bakskärmen? Saknas på båda sidor.
mopo2.jpg
mopo1.jpg
Takko

Re: Crescent/Vesta 1126 ekrar

Inlägg av Takko »

Ekrarna kan jag inte svara på men det finns säkert någon som kan svara på det. Men såg att 1126 även fanns utan list/emblem på bakskärmen. Finns bilder här på forumet som visar att den även fanns hellackad utan list/emblem på skärmen. Sen verkar det som att det är en list på en del men jag är osäker. Var man får tag på dessa är ju kanske inte så lätt. Men kolla tradera, och Facebook kan du ju lägga ut fråga på. Är vad jag kan komma på just nu.....
vili76

Inlägg av vili76 »

Takko skrev: 12 aug 2024, 07:46 Ekrarna kan jag inte svara på men det finns säkert någon som kan svara på det. Men såg att 1126 även fanns utan list/emblem på bakskärmen. Finns bilder här på forumet som visar att den även fanns hellackad utan list/emblem på skärmen. Sen verkar det som att det är en list på en del men jag är osäker. Var man får tag på dessa är ju kanske inte så lätt. Men kolla tradera, och Facebook kan du ju lägga ut fråga på. Är vad jag kan komma på just nu.....
Tack, ja, jag ska kolla runt (och dom är inte så viktiga just nu). :)
vili76

Inlägg av vili76 »

Hej! Jag fick hjälp från mopedrenovering.se och de skickade mig denna info om Crescent mopedmodeller (inklusive ekrar). Tänkte att det skulle vara värt att dela.
NzsaNIPcwcvQd8Hb.png
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor

Inlägg av SS440-80 »

Smart av dig att fråga mopedrenovering.se :thumb:
Skriv svar