<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag håller med G-son. visserligen skämmer ja bort min moppe me o ha den i värmen om nätterna men bara av en anledning o de e stöldrisken där ja bor. man vill ju inte bli av me pärlan. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
flora skrev:Jag åkte moped till jobbet i dag i 30 cm nysnö och oplogat det var lite spännande
Spännande och skitskoj!
Har ca 3km till skolan och dom kan jag bara transportera mig på et sätt då jag inte har ngn bil och bussförbindelserna är väldigt konstigt lagda. Därför får Mamban jobba dagligen, höjningen jag gjort visar verkligen sina fördelar när man dundrar genom en djup driva nysnö. Motor får sällan mera än en tvätt undertill av snön.
Har en bild på hud moppen såg ut igår, inte lika illa som Compacten, men det räckte.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ca 3km till skolan också det mesta oplogat, fläkten funkar väldigt bra som snöslunga har jag märkt. Min moppe står inomhus varannan vecka bara <!-- </EdIndex> --></div>
jo där står den å fryser under en gammal matta. Men om man frågar om man får köpa den för 1000kr då är man ett pucko. Men vem är puckot egentligen. ha en så dyr grej i snödrivan medans man har annat billigare skit i värmen. Nä ut med skottkärror å cyklar mm, i snödrivan å in med den dyra klenoden.. <!-- </EdIndex> --></div>
jo där står den å fryser under en gammal matta. Men om man frågar om man får köpa den för 1000kr då är man ett pucko. Men vem är puckot egentligen. ha en så dyr grej i snödrivan medans man har annat billigare skit i värmen. Nä ut med skottkärror å cyklar mm, i snödrivan å in med den dyra klenoden..
<tack för det. Skidor bilhjul cyklar trädgårdsbord o stolar gräskippare mm ut med det och in med mopparna. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->självklart ska klenoderna stå inomhus när man inte använder dem..det görs inga nya..numera så släng ut slit och slänget..å in med pärlorna <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Raketaren skrev:självklart ska klenoderna stå inomhus när man inte använder dem..det görs inga nya..numera så släng ut slit och slänget..å in med pärlorna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Första inlägget här då
Hade jag inte bott i lägenhet hade min compact fått stå ute faktiskt, så man när som helst kunnat ta en nöjesrunda oavsett väder, utan att behöva kånka den uppför en cykelramp... <!-- </EdIndex> --></div>