Tjena!
Har en Derbi Senda Xtreme 2003 och har fått problem med kopplingen. Jag behövde ta av kopplingskåpan eftersom kickfjädern hade hoppat ur sitt läge. Efter att jag monterade tillbaka kåpan märkte jag att kopplingshandtaget inte fjädrar tillbaka när jag släpper det. Kopplingen är helt mjuk och känns i princip död, och den verkar inte frikoppla när jag lägger i växel.
Har jag missat något vid monteringen eller vet någon vad som kan ha blivit fel? Alla tips uppskattas!
Tack på förhand!
Kopplings problem Derbi
Re: Kopplings problem Derbi
Hej
Nu är detta inte ett helt rätt forum för den typen utav moped (även om de också börjar komma till åren..) så det är inte helt säkert att det är någon här som känner till den modellen och kan ge exakta råd.
En generell gissning är att något som vidareförmedlar kraften mellan kopplingsarm och koppling saknas eller kommit fel i samband med att du hade kåpan av. Försök leta upp en sprängskiss och/eller reservdelslista och se vilka detaljer där ska vara och hur de ska sitta och jämför det med hur det ser ut nu på din moped.
Nu är detta inte ett helt rätt forum för den typen utav moped (även om de också börjar komma till åren..) så det är inte helt säkert att det är någon här som känner till den modellen och kan ge exakta råd.
En generell gissning är att något som vidareförmedlar kraften mellan kopplingsarm och koppling saknas eller kommit fel i samband med att du hade kåpan av. Försök leta upp en sprängskiss och/eller reservdelslista och se vilka detaljer där ska vara och hur de ska sitta och jämför det med hur det ser ut nu på din moped.
Andreas.