MCB 1279
MCB 1279
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var på veteranmarknaden i Luleå i helgen och fick tag på ett stag till framskärmen till en MCB 1209.
Det var bara det att staget satt i en ram som jag var tvungen att köpa. Följde med 3 hjul också för totalt 50 kr. (Köpte även ett 2-vx sachsblock med innehåll för 50-lappen).
Nu nämns jag inte skrota ut ramen utan tänkte ge den ett nytt liv till sommaren och jag tror att det är en MCB 1279.
Saknar bland annat hjulen och jag undrar om någon har koll på vilket bakhjul som monterades på dessa? 23 tum men var det leleu eller grimeca eller rent av båda? Hur många kugg var det på bakdrevet? Vilka färgsättningar fanns det?
Hittar inte så mycket information om denna gubbmoppe, modellen var kanske så ordinär att den inte platsade i broschyrerna.
Saknar en massa prylar till objektet så du som har något till denna modell se under köpes. <!-- </EdIndex> --></div>
Det var bara det att staget satt i en ram som jag var tvungen att köpa. Följde med 3 hjul också för totalt 50 kr. (Köpte även ett 2-vx sachsblock med innehåll för 50-lappen).
Nu nämns jag inte skrota ut ramen utan tänkte ge den ett nytt liv till sommaren och jag tror att det är en MCB 1279.
Saknar bland annat hjulen och jag undrar om någon har koll på vilket bakhjul som monterades på dessa? 23 tum men var det leleu eller grimeca eller rent av båda? Hur många kugg var det på bakdrevet? Vilka färgsättningar fanns det?
Hittar inte så mycket information om denna gubbmoppe, modellen var kanske så ordinär att den inte platsade i broschyrerna.
Saknar en massa prylar till objektet så du som har något till denna modell se under köpes. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite info finns under http://www.raketsport.com/stockholmare.htm.
Jag har Leleu på min 1279. Och grimeca på min 1289. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har Leleu på min 1279. Och grimeca på min 1289. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.raketsport.com/stockholmare.htm <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bromssköldslåsningen i bakhjulssvingen ser ganska lång ut, uppskattningsvis runt 10 cm i mörkret, så det verkar som om det har suttit grimeca på denna 1279. Tackar för informationen.
Någon som har koll på stötdämparlängden 290 mm eller????
Finns det nytillverkade kedjeskydd till 1279?
Ska bli spännande med detta objekt då jag för det mesta skruvar med autopeder och compacter.
Någon som renoverat och vill dela med sig av vad som var besvärligt eller vad man ska se upp med. Helst innan jag sätter igång själv. Visserligen har jag redan tjuvstartat med en 2-vx motor som blir helrenoverad in i minsta detalj. <!-- </EdIndex> --></div>
Någon som har koll på stötdämparlängden 290 mm eller????
Finns det nytillverkade kedjeskydd till 1279?
Ska bli spännande med detta objekt då jag för det mesta skruvar med autopeder och compacter.
Någon som renoverat och vill dela med sig av vad som var besvärligt eller vad man ska se upp med. Helst innan jag sätter igång själv. Visserligen har jag redan tjuvstartat med en 2-vx motor som blir helrenoverad in i minsta detalj. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har bl.a. fått tag på en kromad tank till projektet men den saknade bensinkran. Någon som vet vad det ska sitta för kran? Gängad direkt in i tanken, dvs kranen har utvändig gänga.
Tips om var man kan köpa kran eller vilken modell som ska monteras emottages tacksamt. <!-- </EdIndex> --></div>
Tips om var man kan köpa kran eller vilken modell som ska monteras emottages tacksamt. <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det ingen som bytt bensinkran eller har koll på vilken kran som ska sitta monterad på en 1279?
Tanken som jag fick tag på är en originaltank men kromad så det är ingen ersättningstank eller så.
Själv saknar jag reservdelsförteckning till just denna modell. <!-- </EdIndex> --></div>
Tanken som jag fick tag på är en originaltank men kromad så det är ingen ersättningstank eller så.
Själv saknar jag reservdelsförteckning till just denna modell. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
men det ska sitta en "muff" mellan kranen och tanken <!-- </EdIndex> --></div>
Det ska sitta en sån där vanlig kran med mutter(vä-hö-gänga)NV skrev:Är det ingen som bytt bensinkran eller har koll på vilken kran som ska sitta monterad på en 1279?
Själv saknar jag reservdelsförteckning till just denna modell.
men det ska sitta en "muff" mellan kranen och tanken <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Var kan man hitta en sådan muff?
Gängan är ju inte den lättaste M16x 1.
Någon som har mått/bild på muffen ifall man måste nytillverka en sådan? <!-- </EdIndex> --></div>
Misstänkte nästan att det var något sådant.Braxmatte skrev:Det ska sitta en sån där vanlig kran med mutter(vä-hö-gänga)NV skrev:Är det ingen som bytt bensinkran eller har koll på vilken kran som ska sitta monterad på en 1279?
Själv saknar jag reservdelsförteckning till just denna modell.
men det ska sitta en "muff" mellan kranen och tanken
Var kan man hitta en sådan muff?
Gängan är ju inte den lättaste M16x 1.
Någon som har mått/bild på muffen ifall man måste nytillverka en sådan? <!-- </EdIndex> --></div>