Däck-köp till moppen

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
_Blomman_

Däck-köp till moppen

Inlägg av _Blomman_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad tror ni om dom här till Raketen, Continentalare för 435:-/st inkl frak
Någon som provat dom?
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=60623363.121.6318&Cookie=Newsletter_1002_MD&typ=R-153086&ranzahl=1&Breite=2.25&Felge=19&weiter=0&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=121&m_s=1 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->huvva de va dyrt! :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:huvva de va dyrt! :shock:
Ja vet inte de jag...Ett tyskt kvalitetsdäck, 22_yikes.gif går väl knappast att jämföra med dom vanliga tjingtjongdäcken :laserswords: som andra moppehanlare har.

Dessutom har det en snygg vit rand också, inte den vanliga vita sidan slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa hann före mig.... spocht_winner

Nej ett Continental går inte att jämföra med Kinadäcken.
Jobbar med däck till personbilar och det är samma där. Kinadäck = skitdäck. Och så är det precis som alltid....man får vad man betalar för. :lol: Man ska leta bra pris på de riktiga grejorna inte köpa lågprisskräp.

Däremot är jag lite allergisk mot inköpsstället men va fan ett par moppedäck, shit the same :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
_Blomman_

Inlägg av _Blomman_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har räknat ut att det blir ca 200:- alltså 100:-/däck dyrare än ett par däck av märket Speed.Då får det bli Continental <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

_Blomman_ skrev:jag har räknat ut att det blir ca 200:- alltså 100:-/däck dyrare än ett par däck av märket Speed.Då får det bli Continental
Ett bra beslut thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
stockis-70

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller med bra beslut har china däck på stockisen dom får va med denna säsongen sen åker dom av :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag säger bara Golden Boy 8) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

tompa skrev:
NRoos skrev:huvva de va dyrt! :shock:
Ja vet inte de jag...Ett tyskt kvalitetsdäck, 22_yikes.gif går väl knappast att jämföra med dom vanliga tjingtjongdäcken :laserswords: som andra moppehanlare har.

Dessutom har det en snygg vit rand också, inte den vanliga vita sidan slider_victory.gif
Håller med till 100% , den stora frågan är väl i vilket land är dom tillverkade !? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som det står på hemsidan:

Continental

Tysk däckproducent. Tysk ingenjörskonst där det behövs som mest. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Det måste man väl kunna lita på, annars ljuger dom ju, å de få man inte göra, säger sverker :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

tompa skrev:Som det står på hemsidan:

Continental

Tysk däckproducent. Tysk ingenjörskonst där det behövs som mest. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Det måste man väl kunna lita på, annars ljuger dom ju, å de få man inte göra, säger sverker :D
Continental har fabriker på många ställen i världen. Däcken kan mycket väl vara tillverkade i Barumfabriken. Låg i dåvarande Chechoslovakien (stavning?) men om den hamnade i nuvarande Chechien är jag inte helt säker på, kan kanske ha hamnat i Slovakien.
Däremot är det tysk ingenjörskonst och man sätter inte sitt varumärke på dåliga produkter. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm... det är därför inte Opel officellt är en tysk bil (GM) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra val! Speed går inte att jämföra med Continental.
Speed däcken är mjuka och sladdriga, den vita sidan blir gul-brun på en gång och de håller inte heller för mycket slitage. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Raketsport skrev:Bra val! Speed går inte att jämföra med Continental.
Speed däcken är mjuka och sladdriga, den vita sidan blir gul-brun på en gång och de håller inte heller för mycket slitage.
Metzler är annars väldigt fina saker. Speed är som ni säger mjuka. Golden Boy är hyfsade men kungen av alla (som tyvärr inte finns längre) är ju Trelleborg <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->www.dapra.se har också Continetaldäcken. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar