porta reedcylinder saxonett

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
simme42

porta reedcylinder saxonett

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag ska lämna min reedcylinder för borrning till 41mm.vilka kanaler ska man bearbeta insug verkar klurigt men avgasporten ska man väl kunna öppna 3mm uppåt och åt sidorna.spolkanalerna dremla upp eller vad tycker ni.vill ha styrkan och fartförbättring.finns det större reedventiler.har en 12mm förgasare. <!-- </EdIndex> --></div>
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kan läsa på och labba med lite portning i lille ligisten. Men om det finns några andra reedventiler till den cylindern vågar inte jag svara på. Men om du fixar en bild på den så kanske jag kan hjälpa dig lite mer.

öppnas i excel (kopiera länken om hela inte går att klicka på):
http://www.djupdalen.se/Kawasaki/pipa/Den_lille_ligisten_(IIB)_1_3.xls

//Kalf

EDIT: Fixade länken och ändrade informationen till lite mer relevant då jag såg vad det var för moped det gällde. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det räcker, gör inget mer än borra den :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopplingen på saxonette fungerar nog inge vidare vid trimning... <!-- </EdIndex> --></div>
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är 2reedcylindrar inlämnade för svarvning till 41mm.det blir en distansplatta på 1mm och toppen planad lika mycket.avgasporten öppnas 2mm åt varje sida.vad tror ni? <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plana av toppen 2mm i stället <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
simme42 skrev:Nu är 2reedcylindrar inlämnade för svarvning till 41mm.det blir en distansplatta på 1mm och toppen planad lika mycket.avgasporten öppnas 2mm åt varje sida.vad tror ni?
Varför distansplatta?
Varför plana toppen?
på en Saxonettemotor :?: Snälla förklara hur du tänker

Tänk på kolvknastren, kanske måste flytta dom om du breddar avgasporten <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Distansplatta & avplaning uppe är många gånger bästa metoden att höja spolportarna, särskilt om man inte har maskiner som kommer åt bra för att slipa upp dom istället. <!-- </EdIndex> --></div>
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag fick tips om att jacka kolven ordentligt.men var nånstans :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

simme42 skrev:jag fick tips om att jacka kolven ordentligt.men var nånstans :?:
På en Sachsonette ska du inte (som man ofta gör på gammla moppar) jacka mot insuget. Utan du ska fila på kolvtoppen. Kolla på Rexxys hemsida så ser du hur man jackar kolvens topp. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

SachsMekarn skrev:Kopplingen på saxonette fungerar nog inge vidare vid trimning...
Den enda här som verkar veta vad en sachsonettemotor är för något :evil:
Sen kan ni porta och kolvjacka hur ni vill, men ta reda på fakta först <!-- </EdIndex> --></div>
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag är först och främst ute efter styrkan om det följer med några km gör det inget.reedcylindern är efter vad jag föstått stark från början.ang breddning av avgasporten.1mm varje sida.kolven orörd.distansplatta ja.det blir setupen med en 12mm bing <!-- </EdIndex> --></div>
vihan

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har kommet över en sådan här idag.
vad kan den tänkas göra ca orginal oborrad oportad.

Förresten vart är insuget kan inte hitta det :O

Ska sitta på en sachs

Mvh victor <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här kan man göra...
http://hallstamoppers.forum24.se/hallstamoppers-post-9143.html&highlight=#9143
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja visst, eller en hög med hål rakt in från redsen lika orginal. Överströmmarn behövs endast för pulserna i vevhust. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar