<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->denna fixade jag upp till mycket fint skick för ca 1 1/2 år sen,
nu ser den ut som ett vrak igen efter att han varit "jätterädd" om den!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaa sånt får en ju att vilja hjälpa folk Tänk om dom kunde verkligen vara just jätterädd om den istället. Men du förlängde ju iallafall livet på moppen. <!-- </EdIndex> --></div>
peter/gbg skrev:denna fixade jag upp till mycket fint skick för ca 1 1/2 år sen,
nu ser den ut som ett vrak igen efter att han varit "jätterädd" om den!
du får slå grannen på fingrarna o informera honom om hur man sköter en fin veteran moped. försök köpa den av honom vet ja. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Tråkigt! Undra vad han har gjort med den för att kunna slita på den så mycket under 1½ år? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är grannen i huset brevid,inte grannen på sidan!
det roliga är att bilden är dålig så man ser inte alla skavanker den ser ännu värre ut i verkligheten än bilden visar, så lite trött blir jag när jag ser denna skönheten!!
njae köpa? nej jag vill bara ha moppar med sachsmotor
men han säljer inte moppen, till hans försvar skall jag väl säga att han har den som bruksmoped, veteranmoppe vet han inte vad det är för nåt!
han fick en massa gamla tidningar, classic motor och liknande så nu vet han vad den är värd med!! men jag får väl glädja mig med att den funkar i varje fall, även om han brukar tanka den med div konstig bensin typ gräsklipparenbensin och liknande soppor han hittar på gården...... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju en äkta svensk motor.inget tyskt eller österikiskt junk.den kommer överleva ramen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å, en själsfrände! Akta så du inte blir blockad på detta forum pga dina osympatier för icke-svenska motorprodukter! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag är inte så haj på vilka smileys som passar.och ironi funkar ju inte på internet.alla modeller så länge dom är av plåt är välkomna <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, ursäkta då, men din sågning av tyska eller österikiska mopedtillverkare är helt OK alltså? Ironi eller sågning, bra eller dåligt, vad vet jag? Min kommentar var inte illa menat mot någon. <!-- </EdIndex> --></div>