Renoverad EKF Motor
Renoverad EKF Motor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.tradera.com/Sachs-EKF-motor-totalrenoverad-auktion_107779113
Jag som säljer <!-- </EdIndex> --></div>
Jag som säljer <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom 2 som Conrad renoverade är ju med helt kompletta med Athena och Kokusan samt Suras koppling , och självklart INTE till salu..
Det blir ju lite overkill att ha en 3:e , så därför säljer jag den här.
"Hade jag råd hade jag haft kvar den på hyllan" <!-- </EdIndex> --></div>
Det blir ju lite overkill att ha en 3:e , så därför säljer jag den här.
"Hade jag råd hade jag haft kvar den på hyllan" <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vadå overkill med 3 st.........
Jag har 4 st.
Conrad har ett gäng.
Pekka har 16 st..........
Sätt fart nu om du ska hinna klart till Mellsta !
Annars så får du flytta ner hit, för här brukar renoveringarna bara ta nån vecka, sen är det klart ! <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har 4 st.
Conrad har ett gäng.
Pekka har 16 st..........

Sätt fart nu om du ska hinna klart till Mellsta !
Annars så får du flytta ner hit, för här brukar renoveringarna bara ta nån vecka, sen är det klart ! <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motoplat funkar väl bra men ger inget värsting lyse direkt, Kokusan får du dags ljus med 
Priset är inget överpris direkt, men ska man åka 80cc så brakar det iväg ca 4000:- till...
Cylinder 2-2500:-
Koppling 1300:- (som jag tillverkar)
Förgasare 800-1500:-
Pipa 800:- (Zündapp) <!-- </EdIndex> --></div>

Priset är inget överpris direkt, men ska man åka 80cc så brakar det iväg ca 4000:- till...
Pipa 800:- (Zündapp) <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
hur ser kopplingen ut? hydraulisk med superfjädrar eller bara 1extra lamell har du ngt. foto eller kanske en länk vor kul att se. Har hört ngt om en breddning av transkåpa var det din kreation månneSura skrev:Motoplat funkar väl bra men ger inget värsting lyse direkt, Kokusan får du dags ljus med
Pipa 800:- (Zündapp)

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bilder kan jag lägga ut ikväll, det här jävla jobbet tar för mycket av min fritid........

Jag bygger så att det blir 4 st lameller och nytillverkade mellanplåtar som jag har vattenskurit och blästrat för att få en bra yta.
Sen är det en vattenskuren breddnings distans för blocket så att allt får plats.
Att köra med starkare fjädrar är bara dumt, det blir bara trögt att koppla och mer påfrestning på wiren.
Jag körde moppepulling med min 80cc EKF med en släde bakom på 200 kg, jag på 90 kg och Perra på pakethållaren för att få bättre grepp.
Det fanns inga tendenser till slirning i kopplingen, men baksvingen vred sig så att kedjan hoppade och kedjespännarna lämnade jordelivet
Med fler lameller och original fjädrarna så är det lättkopplat, men det är dubbelt så mycket yta som överför kraften. <!-- </EdIndex> --></div>

Jag bygger så att det blir 4 st lameller och nytillverkade mellanplåtar som jag har vattenskurit och blästrat för att få en bra yta.
Sen är det en vattenskuren breddnings distans för blocket så att allt får plats.
Att köra med starkare fjädrar är bara dumt, det blir bara trögt att koppla och mer påfrestning på wiren.
Jag körde moppepulling med min 80cc EKF med en släde bakom på 200 kg, jag på 90 kg och Perra på pakethållaren för att få bättre grepp.
Det fanns inga tendenser till slirning i kopplingen, men baksvingen vred sig så att kedjan hoppade och kedjespännarna lämnade jordelivet

Med fler lameller och original fjädrarna så är det lättkopplat, men det är dubbelt så mycket yta som överför kraften. <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man är lite småsugen
,men innan man har "allt" är det ju lite pengar
+ man kanske måste ha en moppe med bromsar..
(ej Raketaren) & sen funderar man på att kanske köpa en till komplett moped istället... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
-