<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer en bild på min gamla ockelbo vid vår stuga i Härjedalen, i slutet på 80 talet, bilder kommer senare, har inte rätt kunskap än.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du Zappafan, det är min stora last, många säger att jag e tokig, men det lider jag inte av, det njuter jag av, <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ä det en 300 eller årsmodell ?
har en 300 en 74 går så in i
inte rätta motorn på den
livsfarlig i alla farter he he <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Raketaren, känner mej hedrad,
Bodda:
Doktorn: Jag är inte så hemma på skotrar, det enda jag med säkerhet vet är att det är en Ockelbo 250 -77 orginal var dom orange , denna har en kompis lackat, jag kommer ihåg ,reservdelar fans endast i Haparanda, och den åt drivremmar som bara den , den tillverkades dessutom bara ett år <!-- </EdIndex> --></div>
alf-johan skrev:Tack Raketaren, känner mej hedrad,
Bodda:
Doktorn: Jag är inte så hemma på skotrar, det enda jag med säkerhet vet är att det är en Ockelbo 250 -77 orginal var dom orange , denna har en kompis lackat, jag kommer ihåg ,reservdelar fans endast i Haparanda, och den åt drivremmar som bara den , den tillverkades dessutom bara ett år
Nä nu måste jag opponera mej lite här. Du har ingen Ockelbo 250-77, så här ser den ut: http://www.4ever300.com/skotrar/nr10.htm
Det du har är en Ockelbo 600 och inget annat. Årsmodellen är jag inte helt hundra på men inte nyare än -75. 600 står för 600mm bred matta och den fanns med enkel eller dubbeldrift på mattan, kolla om du har en eller två rader med hål i mattan, dubbeldriften var väl att föredra eftersom att på mattan med enkeldrift ville gärna glasfiberstavarna gå av mellan hålen. Dessa sexhundror fanns att få med ett flertal olika motorer, Sachs-Kohler-Mag-Ilo allihopa med en eller två cylindrar men den vanligaste var den du har en encylindrig Sachs 290cc 20hk. <!-- </EdIndex> --></div>
alf-johan skrev:Tack Raketaren, känner mej hedrad,
Bodda:
Doktorn: Jag är inte så hemma på skotrar, det enda jag med säkerhet vet är att det är en Ockelbo 250 -77 orginal var dom orange , denna har en kompis lackat, jag kommer ihåg ,reservdelar fans endast i Haparanda, och den åt drivremmar som bara den , den tillverkades dessutom bara ett år
Nä nu måste jag opponera mej lite här. Du har ingen Ockelbo 250-77, så här ser den ut: http://www.4ever300.com/skotrar/nr10.htm
Det du har är en Ockelbo 600 och inget annat. Årsmodellen är jag inte helt hundra på men inte nyare än -75. 600 står för 600mm bred matta och den fanns med enkel eller dubbeldrift på mattan, kolla om du har en eller två rader med hål i mattan, dubbeldriften var väl att föredra eftersom att på mattan med enkeldrift ville gärna glasfiberstavarna gå av mellan hålen. Dessa sexhundror fanns att få med ett flertal olika motorer, Sachs-Kohler-Mag-Ilo allihopa med en eller två cylindrar men den vanligaste var den du har en encylindrig Sachs 290cc 20hk.
ja , jag har den inte kvar sålde stugan - 94. och då följde skotern med, så vad jag vet så står den kvar i garaget hos nya ägaren, varför jag trodde att det var en 250 , var för att jag hade för mej att den var på 250 cc, ursäkta om jag vilselett någon, men antagligen så vet du mer än jag om skotrar, den är den enda jag har haft, och förmodligen den sista. <!-- </EdIndex> --></div>