It´s Alive! Mustang scooter

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Duett_Anders_

It´s Alive! Mustang scooter

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu går den så fint så. Motorn som jag fick tag i var riktigt bra. Tack "nymans2013" :D
Så nu ska den plockas ner och få nya lager i bakhjul, kedjespännare. Samt trimmas något (inget skoj att ligga i 10km/h i uppförsbacke på 1an och varva)
Men annars så skall den förbli orörd.
Fy vad blickar man får med denna när man är ute och åker! Och Potthjälmen drar väl inte till sig mindre blickar
:diablo:

Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att kunna hjälpa till, något "kör lugnt" får du inte från mig, snarare GIVE EM HELL <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->känner igen de där me o få blickar. hehe får inte mindre blickar nu på rexen som e ännu äldre
:D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Duett_Anders_

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, nja det räcker gott och väl om den går i 40-45 och är stark. Måste därimot få tag i annan cylinder / förgasare. Helt oborrat på denna!
Vingligare moped har jag aldrig kört.. <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt att se Mustangen vid liv :lol: vi får väl se hur lång tid det kommer att ta för mig att få liv i monarscooten :bigeyebouns: <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
2takt68 skrev:Härligt att se Mustangen vid liv :lol: vi får väl se hur lång tid det kommer att ta för mig att få liv i monarscooten :bigeyebouns:
Javisst det är jätteroligt! Vad är det att göra med din då? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så du upplever den som vinlig? e de något som e fel?? glappa hjullager?? glapp sving?? upplever min som en stadig moped. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Duett_Anders_

NiklasHögberg skrev:så du upplever den som vinlig? e de något som e fel?? glappa hjullager?? glapp sving?? upplever min som en stadig moped.
Säkerligen inget gjort åt chassit på säkert 40 år.. fick syn på att bakfälgen är 1-1,5 cm skev så det är väl inte helt bra. Så ev. ny fälg och lager kanske blir bättre! <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, stod det Mustang på dom också!?
Vad är det då för motor??? <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

P-plats.se skrev:Jaha, stod det Mustang på dom också!?
Vad är det då för motor???
Zündapp, såklart! Det satt på alla mustanger.
Motorfästena är för vanlig ilo, med plattjärn fastbultat till zündapp motorn. :D <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

Duett_Anders_ skrev:
2takt68 skrev:Härligt att se Mustangen vid liv :lol: vi får väl se hur lång tid det kommer att ta för mig att få liv i monarscooten :bigeyebouns:
Javisst det är jätteroligt! Vad är det att göra med din då?
egentligen inte så mycket,motorn är renoverad och klar mall till motorfästena finns och även måtten för att bygga avgaspipa finns så det är väl mest skit bakom styret och för lite fritid som har satt stop just nu,sen är plånboken lite tunn efter dotterns 15års dag förárbevis,moped,försäkring och hjälm.
Men vill tösa köra moped så är det självklart att hon skall göra det fast det var allt lite synd att hon tillslut ångrade sig på Compacten som jag renoverade åt henne,blev en plastscooter i stället. :wink:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

2takt68 skrev:
Duett_Anders_ skrev:
Javisst det är jätteroligt! Vad är det att göra med din då?
egentligen inte så mycket,motorn är renoverad och klar mall till motorfästena finns och även måtten för att bygga avgaspipa finns så det är väl mest skit bakom styret och för lite fritid som har satt stop just nu,sen är plånboken lite tunn efter dotterns 15års dag förárbevis,moped,försäkring och hjälm.
Men vill tösa köra moped så är det självklart att hon skall göra det fast det var allt lite synd att hon tillslut ångrade sig på Compacten som jag renoverade åt henne,blev en scooter i stället. :wink:
[IMG=http://img688.imageshack.us/img688/5875/crescentcompact77.jpg][/IMG]
Stackars dotter du har, men förr eller senare så kommer hon nog inse sitt felsteg! :D Compacten såg mycket fin ut.
Det blir så mycket billigare med en veteranmoped också, billiga delar och lättmekat, körkortslöst. <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med en veteran är ju enklare på allasätt :roll: men så är det, kul att hon vill köra eget iallafall :lol:
Lycka till med Mustangen :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej nu är det ju körkort på 30 moppar med
för nyblivna 15 åringar :o <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nästan rätt, förarbevis :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar