<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu går den så fint så. Motorn som jag fick tag i var riktigt bra. Tack "nymans2013"
Så nu ska den plockas ner och få nya lager i bakhjul, kedjespännare. Samt trimmas något (inget skoj att ligga i 10km/h i uppförsbacke på 1an och varva)
Men annars så skall den förbli orörd.
Fy vad blickar man får med denna när man är ute och åker! Och Potthjälmen drar väl inte till sig mindre blickar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att kunna hjälpa till, något "kör lugnt" får du inte från mig, snarare GIVE EM HELL <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->känner igen de där me o få blickar. hehe får inte mindre blickar nu på rexen som e ännu äldre <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, nja det räcker gott och väl om den går i 40-45 och är stark. Måste därimot få tag i annan cylinder / förgasare. Helt oborrat på denna!
Vingligare moped har jag aldrig kört.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt att se Mustangen vid liv vi får väl se hur lång tid det kommer att ta för mig att få liv i monarscooten <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så du upplever den som vinlig? e de något som e fel?? glappa hjullager?? glapp sving?? upplever min som en stadig moped. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:så du upplever den som vinlig? e de något som e fel?? glappa hjullager?? glapp sving?? upplever min som en stadig moped.
Säkerligen inget gjort åt chassit på säkert 40 år.. fick syn på att bakfälgen är 1-1,5 cm skev så det är väl inte helt bra. Så ev. ny fälg och lager kanske blir bättre! <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68 skrev:Härligt att se Mustangen vid liv vi får väl se hur lång tid det kommer att ta för mig att få liv i monarscooten
Javisst det är jätteroligt! Vad är det att göra med din då?
egentligen inte så mycket,motorn är renoverad och klar mall till motorfästena finns och även måtten för att bygga avgaspipa finns så det är väl mest skit bakom styret och för lite fritid som har satt stop just nu,sen är plånboken lite tunn efter dotterns 15års dag förárbevis,moped,försäkring och hjälm.
Men vill tösa köra moped så är det självklart att hon skall göra det fast det var allt lite synd att hon tillslut ångrade sig på Compacten som jag renoverade åt henne,blev en plastscooter i stället. <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68 skrev:Härligt att se Mustangen vid liv vi får väl se hur lång tid det kommer att ta för mig att få liv i monarscooten
Javisst det är jätteroligt! Vad är det att göra med din då?
egentligen inte så mycket,motorn är renoverad och klar mall till motorfästena finns och även måtten för att bygga avgaspipa finns så det är väl mest skit bakom styret och för lite fritid som har satt stop just nu,sen är plånboken lite tunn efter dotterns 15års dag förárbevis,moped,försäkring och hjälm.
Men vill tösa köra moped så är det självklart att hon skall göra det fast det var allt lite synd att hon tillslut ångrade sig på Compacten som jag renoverade åt henne,blev en scooter i stället. [IMG=http://img688.imageshack.us/img688/5875/crescentcompact77.jpg][/IMG]
Stackars dotter du har, men förr eller senare så kommer hon nog inse sitt felsteg! Compacten såg mycket fin ut.
Det blir så mycket billigare med en veteranmoped också, billiga delar och lättmekat, körkortslöst. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med en veteran är ju enklare på allasätt men så är det, kul att hon vill köra eget iallafall
Lycka till med Mustangen <!-- </EdIndex> --></div>