byta lamerler

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
crescent-1228
Inlägg: 75
Blev medlem: 05 mar 2010, 00:00
Ort: värmland 2 mil utan för kil

byta lamerler

Inlägg av crescent-1228 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjenare ja undra hur mång som tycker det är svårt att byta lamerler på en sachs :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Norman
Inlägg: 568
Blev medlem: 25 jan 2009, 00:00
Ort: Gotland

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det beror lite på vilken moped vi pratar om, men, nej jag tycker inte att det är svårt under förutsättning att man har rätt verktyg. Har man inte det kan man låta bli... <!-- </EdIndex> --></div>
crescent-1228
Inlägg: 75
Blev medlem: 05 mar 2010, 00:00
Ort: värmland 2 mil utan för kil

Inlägg av crescent-1228 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja glömde skriva sachs <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag lyckades :D men läs denna guide innan,

http://www.rickysvensson.se/Pics/Lamellbyte/Lamellbyte.htm <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
crescent-1228
Inlägg: 75
Blev medlem: 05 mar 2010, 00:00
Ort: värmland 2 mil utan för kil

Inlägg av crescent-1228 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har redan bytt
fölk brukar seja att man behöver special verktyg å dret när det räcker med en flat skruvmejsel å en 11mm block nyckel å ett 14 eller 15 fram drev å en m6 bult med brickor te press <!-- </EdIndex> --></div>
jerry666
Inlägg: 113
Blev medlem: 11 feb 2009, 00:00
Ort: spånga, stockholm

Inlägg av jerry666 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
crescent-1228 skrev:har redan bytt
fölk brukar seja att man behöver special verktyg å dret när det räcker med en flat skruvmejsel å en 11mm block nyckel å ett 14 eller 15 fram drev å en m6 bult med brickor te press
precis, vanlig skruvmejsel funkar de me! självklart inte lika elegant som med special verktyg men det går. jag brukar även ha lite fett i ena änden av fjädrarna så dom ligger kvar när man plockar ihop (fettet blandas ut med oljan och är ej skadlligt eller funktionsnedsättande för motorn!) och även "rugga" upp ytan på all plåt som lamellerna kommer i kontakt med för bästa prestanda. antingen med sandpapper eller bläster.

kör på sae80 <!-- </EdIndex> --></div>
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jim på classik motor blandade ihop
olja o fett till nån speciell motor :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar