<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nån som vet om man får ha en cykelkärra efter moppen och köra i trafiken, lagligt alltså??
Det blir så trångt när knattarna vill med samtidigt <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe skrev:Nån som vet om man får ha en cykelkärra efter moppen och köra i trafiken, lagligt alltså??
Det blir så trångt när knattarna vill med samtidigt
Det är lagligt att ha cykelkärra/moppekärra, sidvagnsprojektet som jag har använt mörka kvällar däremot är enligt Kalmars poliskår inte lagligt.
Att det ska vara rejäl fastsättning som Ilogurra skriver borde ju vara en självklarhet. Lysen däremot är en lite speciell regel när det handlar om gammla 30moppar. Så länge inte kärran eller lasten på denna skymmer mopedens baklyse så räcker det med röda reflexer bakåt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har släpkärra o koppling...
kör min ciao med släpkärra ibland
släpkärran e gamal svetsunderrede
son blivit vagn...fått sälja den men vill
ha kvar..kort sen snön gett sig <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jamen va bra. Det där med sidovagn hade ja oxå i tankarna ett bra tag men jag hörde att det kanske inte var så poppis.
Lysen lär man ju behöva, det kan va bra att ha
Då är det bara att hitta en bra/billig vagn och nått slags fäste då.
RoRRe skrev:Jamen va bra. Det där med sidovagn hade ja oxå i tankarna ett bra tag men jag hörde att det kanske inte var så poppis.
Lysen lär man ju behöva, det kan va bra att ha
Då är det bara att hitta en bra/billig vagn och nått slags fäste då.
Tack för svaren.
Jag har testat med lite olika kopplingar. Och kommit fram till att styrled till lastbil är jäkligt bra. Inte billigt, inte lätt att koppla av/på. Men säg ngt som håller bättre? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå RoRRe
Jag har vart omkörd av polisen en gång med kärra efter moppen inga reflexer eller lampor dom brydde sig inte. Men jag hadde inte ungarna på kärran utan en back pilsner & compinggrejer på väg ner till moppeträff i hälsingland.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sedan är det kanske inte så nyttigt för ungarna att sitta i en vagn bakom ljuddämparen och dra i sig allt skit som kommer ut där ???
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja de där med slang har jag oxå funderat på. Morfar hade den varianten på sin gamla Ockelbo en gång i tiden och de funkade riktigt bra.
En riktig cykelkärra hade ju inte varit helt fel, men det ska ju till lite slantar oxå
Jag får se vart det slutar, kanske får vara i tänkarstadiet ett tag till... <!-- </EdIndex> --></div>