<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och varför bjuda ? Var skall man använda den?
Och om man behöver en kolv som är 41,5 fins det ju Sukakolvar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur är det med höjden på sucka kolven ä inte den lite lägre
ska ju höja cyllen o om kolven ä lägre så blir det ju lite fel väg <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycks ha hört nån moppeklubb som tagit fram egna 41,5 kolvar därav frågan åxå..
tycker det är lite mysko att det inte finns överdim. till 60 kubikarna.. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] (från fabrik typ..) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då kastar jag om frågan, varför inte ha "org" 40,5 mm & en 41 mm som överdim. då har man ju som chans att rädda cylinder'n en gång iaf... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja just det men orginal var det 38 mm.
Jag har kört med en kolv som var 41,8
Och pödsligt började motorn låta illa så jag renoverade motorn och borrade upp till 42 Den gick riktigt bra innan och vid provkörning gick cylindern av. Ljudet kom från en spricka i cylindern. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har också varit med om cylinderhaveri som Conrad , bilden på min raketare med delad cylle är väl ganska känd vid detta laget.
Kolla in Hallstamoppers forum om våran resa till Fetbjörken i dom djuuuupa skogarna utanför Suuuuura(hammar)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas dom senare gjutningarna är bättre då , själv kör man med en (säkert) 25 år gammal (svensk?) + en tysk i reserv... <!-- </EdIndex> --></div>