Röd Crescent Compakt

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Röd Crescent Compakt

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Medan jag har väntat på att snön skall smälta och man kan börja åka lite moppe igen (den fläktkylda 70 cc Puch Dakotan) så fick jag lite tid över att ägna åt Compakten. Har tillverkat ett lite nya delar i rostfritt. Ett nytt främre skärmfäste och avluftningsskruven till tanken. Har även bytt ut alla skruv/bult/muttrar/brickor på mopeden mot nya i rostfritt (polerade ingen text på bultskallar) Börjar på att bli färdig med den med nu.

Bild

Det främre skärmfästet

Bild

Avluftningsskruven på ramen/tanken

Bild

En bild på bygellåsets placering. Har borrat och gängat (M 4) i pakethållaren och svarvat en hylsa och monterat den över skruven. Detta hindrar bygellåset att ligga och skramla och att det inte kan falla utåt

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->FinFin moppe slider_score.gif

Måste vara den renaste mekbänk jag sett :shock: :shock: :shock: :!: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Otroligt snyggt! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så otroligt detaljrikt! <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:clapping: :clapping: Riktigt snyggt! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag är riktigt imponerad även över bänken i bakgrunden. inte mkt skit på den arbetsbänken å ordning på verktygen är det med :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Roligt att andra uppskattar det man gör :D . Gillar att ha ordning på grejerna runt omkring mig när jag jobbar. Gjorde iordning i hobbyrummet för några år sedan med ordentliga arbetsytor och verktygstavlor. Bänken mopeden står på är höj och sänkbar från 55 cm till 1.10 så man hittar alltid en bra arbetsställning oavsett vad man jobbar med. Även ordentligt med belysning och elutag är bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:jag är riktigt imponerad även över bänken i bakgrunden. inte mkt skit på den arbetsbänken å ordning på verktygen är det med :wink:
Bara att inse att jag saknar den genen... :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Inlägg: 118
Blev medlem: 29 sep 2009, 23:00
Ort: Nossebro
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin!!! Den blev man avis på!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gillar ordning, men har ingen just nu... var tvungen gå ner och städa efter jag sett din arbetsbänk. Jag mekar i källaren och har inte fått ordning på grejerna sedan avloppsbyte och bergvärme installationen. Tack för inspirationen! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin den compakten slider_score.gif

Bänken .. tja slänger in en bild på min
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3238
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ju bara massa skräp skärpning Kennet Björnhyttan har väl öppet fortfarande slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Avis, nääääää :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Riktigt fin den compakten slider_score.gif

Bänken .. tja slänger in en bild på min
Riktigt tjusig bänk! Dela med dig? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar