Vart sitter ramnumret på en crescent 2000?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Mopedisten

Vart sitter ramnumret på en crescent 2000?

Inlägg av Mopedisten »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte försäkra mopeden men kan inte hitta ramnumret, mopeden är från 1956, allt jag hittat är en plåt med nr på motorn samt tillverkningsnumret under sadeln... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det sitter på ramen strax under sadeln på höger sida, du bör se det tydligt. det börjar med N6 skulle jag tro <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ramnumret är instansat i verktygslådan eller på ramen under sadeln kommer inte ihåg vilket. Börjar med bokstaven N. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Mopedisten

Inlägg av Mopedisten »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för snabba svar!

Skall bli spännande att se vad LF tar för en mopedförsäkring. <!-- </EdIndex> --></div>
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ringde Trygghansa igår o kollade försäkring på min gamla mcb. Dom ville ha 970 kr för trafik och 1700 nånting för hel. staff_gemini-1.gif

Va tusan, jag betalar bara 60 kr i månaden för min Amazonkombi.. Halvförsäkrad.. <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla på länsförsäkringar, min compact kostar 700 där trafik bara..... <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
amazonsport skrev:Jag ringde Trygghansa igår o kollade försäkring på min gamla mcb. Dom ville ha 970 kr för trafik och 1700 nånting för hel. staff_gemini-1.gif

Va tusan, jag betalar bara 60 kr i månaden för min Amazonkombi.. Halvförsäkrad..
Ojdå, 970 för trafik känns ju väl saftigt.

Min Monarpeden M34F -57:a fick jag inbetalning på härom veckan och den ligger på 500-550:- helåret med bara trafik då, fast då har jag skrivit in 3-4 mopeder till på samma försäkring.

Förresten kan jag ju passa på att fråga i denna tråd om var ramnummret sitter på en Monarscoot någonstans, dags att försäkra den också nu då det snart är dags för att ta ut den med.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Patrik skrev:
amazonsport skrev:Jag ringde Trygghansa igår o kollade försäkring på min gamla mcb. Dom ville ha 970 kr för trafik och 1700 nånting för hel. staff_gemini-1.gif

Va tusan, jag betalar bara 60 kr i månaden för min Amazonkombi.. Halvförsäkrad..
Ojdå, 970 för trafik känns ju väl saftigt.

Min Monarpeden M34F -57:a fick jag inbetalning på härom veckan och den ligger på 500-550:- helåret med bara trafik då, fast då har jag skrivit in 3-4 mopeder till på samma försäkring.

Förresten kan jag ju passa på att fråga i denna tråd om var ramnummret sitter på en Monarscoot någonstans, dags att försäkra den också nu då det snart är dags för att ta ut den med.

Mvh Patrik
Då har väl du en personlig trafikförsäkring? Den moppen du för tillfället sitter på blir försäkrad. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Raketsport skrev: Då har väl du en personlig trafikförsäkring? Den moppen du för tillfället sitter på blir försäkrad.
Japp, precis.

Har dock allt tänkt på om man inte skulle ha en annan försäkring på någon av mopederna också så att man kan låna ut en moped till någon som behöver frälsas.
:)

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo vi har också en sånn försäkring, typ 29 moppar för 550kr är inte helt fel.
Det är ju rätt ofta någon behöver låna moped så det skulle vara bra att ha 1-2 stycken på en vanlig trafikförsäkring, men det blir ju 2000kr extra per år. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur har ni burit er åt för att få en personlig trafikförsäkring då? Det låter ju ypperligt bra.. Man vill ju kunna variera mellan mopparna lite.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är med i Mopedklubb med speciellt försäkringsavtal. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I min försäkring står det bara MCB, vilken moped jag nu åker. Säg det! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Rexxy skrev:I min försäkring står det bara MCB, vilken moped jag nu åker. Säg det! :wink:
Står det inget ramnummer i den försäkringen då? <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Nymans2013 skrev:
Rexxy skrev:I min försäkring står det bara MCB, vilken moped jag nu åker. Säg det! :wink:
Står det inget ramnummer i den försäkringen då?
Moped: MCB
Ramnummer: MCB (Står ju MCB på typskylten) "nu är jag dum och tror det är ramnumret"
Årsmodell: 1975 (Kan ju inte veta säkert vilken årmodell en veteran är)
Antalet växlar: 2 ( Vara bara två växlade som funkade när jag försäkrade den :roll:) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar