Har en VW Golf GL -83 som gått 7000mil och helt orenoverad.
Nu har jag dock fixat "lite" med den men allt går att återställa och inget är förstört i bilen.

Bilen är redigt sänkt och kofångarna är bytta till dom svarta som sitter på GTi:n.
Dekoren är orginal och jag har försökt matcha alla färger, rött svart och silver.

Ganska låg med GTi-läppen fram men jag har även en CL-läpp för lite bättre framkomlighet...

Breddade orginalfälgar som mäter 8" bak och 7" fram.
165/65-13" och 145/70-13" ger rätt "Tysk-stuk"...

Allt som är gjort är efter eget huvud och efter att ha ställt ut på Elmia förra året så blev det mycket snack om bilen.
Bilsport ville tom. göra ett repotage!?

Det jag är mest stolt över är stereobygget som består av en orginalmonterad Blaupunktradio som försetts med både lågnivåingång och lågnivåutgång. I handskfacket sitter en CD-spelare som är kopplad till radion.

Funderade länge över hur jag skulle gömma slutsteget och baslådan och lösningen blev en dragspelsväska som jag förstärkte med glasfiber.

Lagom låda och slutsteget sitter i locket. matchande färger på vinylen och locket är lackat invändigt.

Nu får vi se vad som händer i framtiden och ett nytt avgassystem samt en lite Weber-förgasare ligger och väntar... <!-- </EdIndex> --></div>