Top Racing vevparti...

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Top Racing vevparti...

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://alvars.jetshop.se/vevparti-sachs-3--vxl-fotvaxel-p-54743-c-281.aspx

Det här trodde då inte jag va så vanligt (till "standard" sachs), man lär sig nåt nytt varje dag.. :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Många vanliga standard är ju feltillverkade , jag beställde 2 top race vevar för 5 minuter sedan (dock inte där) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev: (dock inte där)
Inte för att det har med tråden att göra men där var jag runt klockan 16 i eftermiddags å köpte mig tre gaswire å några tändstift när jag ändå hade vägen förbi.
:)

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

S_Compakt skrev:Många vanliga standard är ju feltillverkade , jag beställde 2 top race vevar för 5 minuter sedan (dock inte där)
Du menar nytillverkade med alu-stake som är fel nuförtiden? var dom bättre förr (ersättnings-vevpartien) eller har dom aldrig vart bra.. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tänkte mer på att kilspåret till svänghjulet pekar kl 3, kilspåret ska tydligen vara kl 5 om man hänger vevslängen i kolvbultshålet.

jag har handlat en hel del grejjer idag .. sved i plånboken :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

S_Compakt skrev:Jag tänkte mer på att kilspåret till svänghjulet pekar kl 3, kilspåret ska tydligen vara kl 5 om man hänger vevslängen i kolvbultshålet.
Dom felaktiga har kilspåret kl 5, skall vara kl 3 för att det ska stämma med tändpunkten <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK , tror faktist att det var du Tompa som beskrev det så förut.. Det var iallafall ingen idé att snåla... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

tompa skrev:
S_Compakt skrev:Jag tänkte mer på att kilspåret till svänghjulet pekar kl 3, kilspåret ska tydligen vara kl 5 om man hänger vevslängen i kolvbultshålet.
Dom felaktiga har kilspåret kl 5, skall vara kl 3 för att det ska stämma med tändpunkten
Det är väl "bara" att pressa ur axeln , vrida den rätt , och pressa i den igen :D <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Braxmatte skrev:
tompa skrev:
Dom felaktiga har kilspåret kl 5, skall vara kl 3 för att det ska stämma med tändpunkten
Det är väl "bara" att pressa ur axeln , vrida den rätt , och pressa i den igen :D
Varför det? när man köpt nytt, så ska de va rätt från fabrik :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

tompa skrev: Varför det? när man köpt nytt, så ska de va rätt från fabrik :?
Kanske inte är så ense med Tompa alla gånger :notme: , men jag håller fakiskt med... :thumb:

för det är väl inte havfabrikat? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skruvade lite på några importerade 4-pet idag ... den ena var nyborrad till 42mm med sukakolv , visst var det lite tunnt , men det går nog bra [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] . Den andra hade kolven fastnat i loppet på :freakin mad: , däremot kändes veven helt ok på motr nr:1 men jag snålar inte ... <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom som kilspåret sitter fel på går inte att pressa ut svänghjulstappen, det är en bit med skinkan. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Conrad Engström skrev:Dom som kilspåret sitter fel på går inte att pressa ut svänghjulstappen, det är en bit med skinkan. :cry:
Har ett SPROLIANS NYTT Top Racing...vevparti med stålstake troligen made i Kina eller nåt! :twisted: Krysskilen är så för skjuten i sid
led att svänghjulet tar i kilen (centrar inte), fick såga upp svänghjulet för att kilen inte skulle ta i! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

billykid skrev:
Har ett SPROLIANS NYTT...vevparti med stålstake troligen made i Kina eller nåt! :twisted: Krysskilen är så för skjuten i sid
led att svänghjulet tar i kilen (centrar inte), fick såga upp svänghjulet för att kilen inte skulle ta i!
Räcker det med ett inlägg så kan du själv ta bort ditt andra krysskilsinlägg om inte någon hunnit svara på det.

Använd X'et längst bort till höger i iditt nlägg: Bild

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Skriv svar