<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Många vanliga standard är ju feltillverkade , jag beställde 2 top race vevar för 5 minuter sedan (dock inte där) <!-- </EdIndex> --></div>
Inte för att det har med tråden att göra men där var jag runt klockan 16 i eftermiddags å köpte mig tre gaswire å några tändstift när jag ändå hade vägen förbi.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
S_Compakt skrev:Många vanliga standard är ju feltillverkade , jag beställde 2 top race vevar för 5 minuter sedan (dock inte där)
Du menar nytillverkade med alu-stake som är fel nuförtiden? var dom bättre förr (ersättnings-vevpartien) eller har dom aldrig vart bra.. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tänkte mer på att kilspåret till svänghjulet pekar kl 3, kilspåret ska tydligen vara kl 5 om man hänger vevslängen i kolvbultshålet.
jag har handlat en hel del grejjer idag .. sved i plånboken <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt skrev:Jag tänkte mer på att kilspåret till svänghjulet pekar kl 3, kilspåret ska tydligen vara kl 5 om man hänger vevslängen i kolvbultshålet.
Dom felaktiga har kilspåret kl 5, skall vara kl 3 för att det ska stämma med tändpunkten <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt skrev:Jag tänkte mer på att kilspåret till svänghjulet pekar kl 3, kilspåret ska tydligen vara kl 5 om man hänger vevslängen i kolvbultshålet.
Dom felaktiga har kilspåret kl 5, skall vara kl 3 för att det ska stämma med tändpunkten
Det är väl "bara" att pressa ur axeln , vrida den rätt , och pressa i den igen <!-- </EdIndex> --></div>
Dom felaktiga har kilspåret kl 5, skall vara kl 3 för att det ska stämma med tändpunkten
Det är väl "bara" att pressa ur axeln , vrida den rätt , och pressa i den igen
Varför det? när man köpt nytt, så ska de va rätt från fabrik <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skruvade lite på några importerade 4-pet idag ... den ena var nyborrad till 42mm med sukakolv , visst var det lite tunnt , men det går nog bra [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] . Den andra hade kolven fastnat i loppet på , däremot kändes veven helt ok på motr nr:1 men jag snålar inte ... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom som kilspåret sitter fel på går inte att pressa ut svänghjulstappen, det är en bit med skinkan. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström skrev:Dom som kilspåret sitter fel på går inte att pressa ut svänghjulstappen, det är en bit med skinkan.
Har ett SPROLIANS NYTT Top Racing...vevparti med stålstake troligen made i Kina eller nåt! Krysskilen är så för skjuten i sid
led att svänghjulet tar i kilen (centrar inte), fick såga upp svänghjulet för att kilen inte skulle ta i! <!-- </EdIndex> --></div>
billykid skrev:
Har ett SPROLIANS NYTT...vevparti med stålstake troligen made i Kina eller nåt! Krysskilen är så för skjuten i sid
led att svänghjulet tar i kilen (centrar inte), fick såga upp svänghjulet för att kilen inte skulle ta i!
Räcker det med ett inlägg så kan du själv ta bort ditt andra krysskilsinlägg om inte någon hunnit svara på det.
Använd X'et längst bort till höger i iditt nlägg:
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.