<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,
Min original 3-vxl hand Sachsmotor fläktkyld till flakmopeden är i behov av renovering.
Efter att ha läst lite här på forumet har jag lite frågor.
För att få motorn att bli lite starkare i botten går det att montera dit en membrancylinder typ crescent el till shopper?
Passar original förgasaren?
Samma kolv?
Vart handlar jag grejor?
Är inte ute efter några hastigheter, kanske runt 50 men med bättre vrid.
Vill att den fortfarande skall se original ut.
Vilket är bästa alternativet tycker ni. Kom gärna med tips! <!-- </EdIndex> --></div>
Membran cylinder Flakmoped 1189?
-
Re: Membran cylinder Flakmoped 1189?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har sett på några ställen att själva cylindern finns att köpa ny, även membranet verkar gå att hitta. Däremot så är det svårare med själva insugsplattan. Mig veterligen går den bara hitta begagnad.
Att den avviker från original ser bara ett tränat öga/någon som är väldigt moppeintresserad. Ibbe här på forumet säljer membrancylindrar hör med honom så hittar du nog någon som passar. <!-- </EdIndex> --></div>
Just Membrancylindrar satt vad jag vet oftast på dom trehjuliga NMV/Forshaga Shopper mopedbilarna. Den ger ett riktigt mysigt bottenvrid och original kolv, förgasare och avgasrör passar.osten12 skrev:Hej,
Min original 3-vxl hand Sachsmotor fläktkyld till flakmopeden är i behov av renovering.
Efter att ha läst lite här på forumet har jag lite frågor.
För att få motorn att bli lite starkare i botten går det att montera dit en membrancylinder typ crescent el till shopper?
Passar original förgasaren?
Samma kolv?
Vart handlar jag grejor?
Är inte ute efter några hastigheter, kanske runt 50 men med bättre vrid.
Vill att den fortfarande skall se original ut.
Vilket är bästa alternativet tycker ni. Kom gärna med tips!
Har sett på några ställen att själva cylindern finns att köpa ny, även membranet verkar gå att hitta. Däremot så är det svårare med själva insugsplattan. Mig veterligen går den bara hitta begagnad.
Att den avviker från original ser bara ett tränat öga/någon som är väldigt moppeintresserad. Ibbe här på forumet säljer membrancylindrar hör med honom så hittar du nog någon som passar. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SACHS-NOS-Cylinder-Head-Saxonette-Arctic-Cat-Mofa_W0QQitemZ120552438538QQcmdZViewItemQQptZMotorcycles_Parts_Accessories?hash=item1c117c3b0a <!-- </EdIndex> --></div>