Känns som att jag bara ställer en massa nybörjarfrågor här, men jag kommer nog aldrig att lära mig annars så ni får stå ut ett tag till

Bjöd hem en uppborrad förgasare, 14mm har jag för mig, eftersom jag inte ville borra i min original. Eftersom jag inte är så kunnig föll jag för beskrivningen som var nåt i stil med att det bara var att montera på. Alltså skulle den funka.
Och det gör den nog, frågan är vad jag har missat.
Påmonterad och med moppen i friläge varvar den som om jag körde ned för en slalombacke. Särskilt om jag stryper munstycket. Lägger jag i växel så går varvet ner och den rullar på rätt bra, men så fort jag ger gas så går den NER i varv och ökar inte farten särskilt mycket. Precis som om den var på fullgas i friläge och tvärt om när jag gasar. Och jag fattar inte varför!?
Med växel i så har den ju nåt att jobba med så då går den ok, men oavsett hur mycket gas jag ger varvar den inte ur. Stannar jag dock vid ett rödljus och håller inne frikopplingen är det som om den har fått spel och varvar helt otroligt.
Känns som om det är nåt som jag har missat. Cylindern är fortfarande original med pluggen i, men det bör väl inte spela så stor roll? Har det nåt med munstycket att göra eller vad har ni kunniga för tips?
//Fredrik <!-- </EdIndex> --></div>