SLÖ!! Äggmotor

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Amstaff_Loco

SLÖ!! Äggmotor

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej läste sachs tråden angående slö motor och jag har precis likadant, fast detta är ju en slidmatad 3-vxl äggmotor.
jag har rengjort krök, samt ljuddämpare, haft nere cyllen å förgasaren men inget verkar hjälpa, den är så slö att moppen bara står å samlar damm nu tyvärr :(
minsta motlut på vägen så orkar den noll å ingenting och måste då gå ner på 2:a växeln men då går det så sakta att man lika gärna kan gå :? , i medlut varvar den på ganska bra och råkar komma upp i 30 nån gång... VA GÖRA DÅ JAG VILL UT Å ÅKA !!

Tack så länge mvh Mathias <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur är det med kompet? Kolvringarna kanske är kass? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan vara vad som helst, men har du kollat tändningen? Brytaravstånd 0,4 mm, tändtidpunkt 2 mm f.ö.d. Sitter svänghjulet rätt? Är den lättstartad? <!-- </EdIndex> --></div>
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du rätt tändstift? Jag råkade peta i ett BP6HS (bilstift) i stället för det B6HS som det skulle vara. Moppen var lättstartad, men supersvag... <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ej kollat brytaravstånd mm, men det sitter ett B6HS stift i som blir helt svart sotat när man varvat lite, kan den få för lite bränslå då eller? <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får gå igenom den igen å kolla:

http://www.mo-ped.se/hq/rou037.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir stiftet svart få den för mycket bränsle. Ett annat stift är Bosch W7AC, motsvarar NGK B6HS.

Kolla luftfiltret så det inte är igensatt. Rengör filtret i lite kallavfettning eller bensin. Kolla även själva luftfilterburken så att hålen inte är igensatta. <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo men stiftet är krut torrt bara svart sot på stiftet, jag hade inget filter i vid tillfället utan bara burken och den är helt nyrengjord så det är det inte heller.... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Matte skrev:Har du rätt tändstift? Jag råkade peta i ett BP6HS (bilstift) i stället för det B6HS som det skulle vara. Moppen var lättstartad, men supersvag...
Har svårt att riktigt tro på det men.. [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
bryggaren

Kan det vara förgasaren?

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kom att tänka på "choken" till förgasaren som är lite speciell på Husqvarna, läs här:

Förgasar krångel BING Prostata bekymmer!!!

http://www.mopedmuseum.se/recept/recept.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm det låter faktiskt ganska vettigt, får kolla på detta! thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta trådlyftet, men fick du fart på mopeden? <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej ledsen för sent svar, har legat på sjukan mm.

jag plocka ur choken ur förgasaren, och vad jag kunde se så ser det ut som om det har suttit nån form utav gummi i motten på "vajern" så jag stansa ut en ny liten gummi propp och satte i men det gjorde varken från eller till... så problemet återstår tyvärr.. :( <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar