RaketRally i Hörnefors!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

RaketRally i Hörnefors!

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu blir det veteranrally i Hörnefors med avslutning hos oss "raketsport".
Mer info finns här:
http://www.raketsport.com/marknader_traffar.htm <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, undra just om nån kan se när min fisetta är tillverkad??? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:) Spelar ingen roll! Självklart Fisettan är välkommen.
Hade en själv som 15-åring. Körde nästan livet av både den och mig.

Att vi bestämde 1983 är mest för att det inte skulle bli en massa plastbaljor med outtalbara namn. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ska försöka vara med :D , har lite justeringar kvar att göra! moppen går lite ur takt på lägre varv (under 4000) :o, jag som bara filade lite den här gången :shock: det är nog tändningen 8) Och ett luftfilter ska jag trolla dit. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det med fisettan, Esso? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fs1 ja , såna har man ju haft några stycken.
Där jag bor fanns inget val ALLA hade en
och alla gjorde 70km/h "svårt att få dom att gå fortare"

Såg att f-n att alla delar finns att få tag på nytt

Esso , såg din på hallsta forum , det är en ganska ny va ? 89- <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har mixtrat med moppen hela helgen, bytt brytare, kondensator, det var nått smarto
som hade satt kondningen åt fel håll så kabelen till brytaren låg å gned sig mot svänghjulet :shock: ,
fixade ett läkage vid cylinderfoten, jag hade en 2mm adaptreplatta mellan cylinder och block det
ville inte hålla tätt så nu har jag murat lite med kemmetall får se om det sitter kvar :? . jag lånade förgasaren
från en av dom riktiga motorerna och efter lite ombestyckning så verkar det funka lite stor kanske :lol: .
Jag har tvättat bort den värsta leran så nu blänker det lite på några fläckar
Nu tänkte jag bara göra en riktig täckplåt till där orginalreeden suttit och byta till ett större framdrev.
Sen tänker jag ta en lite längre provtur å se om den funkar så pass att man kan vara med på erat rally.
Om jag kommer så fuskar jag å tar moppen på släpvagn, har ju 10,5 mil upp till Hörnefors.

Ja den är ny typ 1989-93 vet inte faktiskt.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice! Jag hade en röd med vita dekaler. Jag tror det var en -83'a.
Hoppas den blir körduglig så du kan komma upp. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Moppen funkar ok om vädret är bra (luftfiltret tål inte fukt/vatten :shock: )
så jag hoppas att det är fint väder ni har beställt till på lördag!! <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyvvär verkar inte vädret bli sådär jättetort i helgen, kolla själva

http://www.foreca.se/Sweden/Umea <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi bor så nära havet att vi brukar oftast klara oss mot regn, men idag regnar det. Så gjorde det även i går då vi testkörde rundan... :? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser hyfsad bra ut på lördag enligt http://www.yr.no/sted/Sverige/V%c3%a4sterbotten/H%c3%b6rnefors/helg.html <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lokala vädret har sagt att det ska bli fint. Och idag är det stålande sol o lite havsdis!

Men om det där stämmer så kan väl 0,5mm regn på 6 timmar knappast klassas som något sämre väder.

Och sen är Umeå flygplats ett antal mil bort som Tompa kollade på.

Visst kommer du Compact3?!
En moppen står klar åt frun om hon vill komma med. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart ställer man lämpligast bil å vagn i Hörnefors ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är det stället jag visat på kartan, STF Vandrarhem.
Där finns en parkering, som vi fått tillstånd att ockupera.

Du svänger in vid Statoil (höger), tar första vänster kör ca 40m och sedan över en bro och vips är du på vandrarhemmet och 1700-tals kykan. Det går inte att missa. Annars är det bara ringa oss på mobilen.

Skriver väderrapport klockan 9, på den här tråden. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar