<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag tagit moppen ur vinterförvaring och provat lite. Den startade på första trampningen utan problem, men efter ett tag dog den.
Det visade sig att flottören tycks fastna i toppläge, den släpper genom bensin till det blir fullt, sen fastnar den.
Jag blåste rent med tryckluft, det ändrade inget.
Jag satte in en gammal annan flottör som jag hade liggandes (Både den gamla och den nya skall fungera fint), men det hjälpte inte.
Jag har spetsen uppåt som man skall och när jag har loss locket och provar att föra nålen ut och in så går det bra, den tycks inte fastna.
Jag har bytt bensinslang också, men det rinner bra bara man trycker på knappen som trycker ner flottören, så det borde inte vara besinslangen som felar.
Någon som har en bra idé? Kan det vara något anat än flottören? har jag missat något elementärt? <!-- </EdIndex> --></div>
Flottör fastnar Sachs 3vxl transportmoped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns en konisk tätningsyta i flottörlocket, antagligen någon skada i den.
Ta lite carborundum och slipa in konan, så blir det bra. MEN GLÖM INTE ATT GÖRA RENT EFTERÅT, riktigt ren för carborundum kan följa med överallt i motorn och fortsätta slipa.
alternalivt så köper du ett nytt flottörlock av rätt höjd. <!-- </EdIndex> --></div>
Ta lite carborundum och slipa in konan, så blir det bra. MEN GLÖM INTE ATT GÖRA RENT EFTERÅT, riktigt ren för carborundum kan följa med överallt i motorn och fortsätta slipa.
alternalivt så köper du ett nytt flottörlock av rätt höjd. <!-- </EdIndex> --></div>