<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo hämtade en gratis compact och fick sparkat igång den.
Först och främst är det svårt att få i växel, men den går i efter en del petande.
Men när man väl kommer iväg och ska upp i nästa växel är de både friläge upp och ner, och sen hittar man inte den växeln man var på.
Kör jag och släpper gasen kan växeln gå till friläge.
Och har lyckats gå från en växel till en annan EN gång.
Vad kan man göra åt detta?
Vill helst inte pilla med de själv, så om det år någon som kan det bättre än jag i Göteborgsområdet som kan hjälpa mig skulle det vara guld!
Men skriv vad det kan vara för något så ska jag kolla så gött de går! <!-- </EdIndex> --></div>
Växeljustering på sachs?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu utgår jag ifrån att du har en 3-vxl motor. Problemet kan bero på lite olika saker. Dels kan det behövas en justering av justeringsskruven som sitter på växelstången som går ut igenom drevet. Det finns en (något svårbegriplig, men ändå..) beskrivning på raketsports hemsida under mektips gällande detta. Det kan även vara en fjäder på i växelmekanismen som är dålig. Kan du känna om det går att dra huvudaxeln (drevaxeln) ut och in? Är det ett stort glapp här kan det påverka hur växlarna går i. Inne i växellådan är drevens inbördes avstånd viktigt. Detta schimsar men in mycket noga vid renovering av en motor. Om det har uppstått ett glapp mellan växeldreven i växellådan så går det inte att justera in växlarna utvändigt, utan då måste man klyva motorn och åtgärda.
Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
-
ws
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har hört om dem men har ingen budget till denna moppen, skall byta lite finare delar till min renoverings compact...
Skall vara en tuta och köra moppe detta, men ska kolla vad det kan kosta... <!-- </EdIndex> --></div>
Skall vara en tuta och köra moppe detta, men ska kolla vad det kan kosta... <!-- </EdIndex> --></div>