Aphäng

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Aphäng

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på å köpa mig ett aphäng-styre bara för å prova å känna hur det känns:D

Finns det många olika höjder på ett aphäng-styre?
På vilket mått slutar de vara ett aphäng och blir ett vanligt högt styre?
Man vill ju inte köpa ett som är för lågt, det måste ju va så det blåser under armarna iaf :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->30cm är enligt mig ett högt styre, 50 och upp är aphäng. ca 40cm kan jag köra 1-2h konstant med utan att förlorar allt blod. 50cm är 30-60min innan jag måste pausa :roll:

e kanske lite vek enligt vissa :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, ja de e så man måste mäta. I körning/minut :thumb:
Bra tips iaf. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3238
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->spelar väl ingen roll hur högt styret är det är ju bara ett förhållande av hur vinkeln blir med armarna åkte med 40 cm på min 1185 och styrstolpe inga problem för sadeln sitter så högt .sätt på ett lika på en som du sitter lägre på då kan det bli för högt med 40 cm en som har provat åtskilliga mil på moppen mvh cobra <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så sant. Kanske måste ut å mäta lite armhöjd. De beror ju på lite hur lång man är oxå... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->självklart beror det på vinkeln. med 40cm sitter mina armar i typ 100 graders lutning och moppen med 50 i ca 120-130 grader 8) <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man skulle ha haft en bockmaskin, då kanske man hade fått till nått fränt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
stockis-70
Inlägg: 145
Blev medlem: 24 jan 2010, 00:00
Ort: Ullervad

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Händerna i höjd med hjärtat,högre upp och blodet orkar inte dit(till händera alltså) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar