95 eller 98 octan till ilo g50 piano

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
fred
Kontakt:

95 eller 98 octan till ilo g50 piano

Inlägg av fred »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hejsan jag undrar vilken bensin man ska ha 95 eller 98 till ilo g50 piano. <!-- </EdIndex> --></div>
fredrök

Inlägg av fredrök »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->95 om du kör orginal eller trimmat. 98 om du kör vråltrimmat. 95 är billigare också... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->95 funkar också på "vråltrimmat"

98 oktan behöver man inte använda förrän motorn spikar p.g.a för hög kompression. <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funkar med båda, jag kör(de) med 95 med min trimmad, gick fint å orginal funkar också fint, 98 kan man också köra på, ingen större skillnad direkt <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev:Funkar med båda, jag kör(de) med 95 med min trimmad, gick fint å orginal funkar också fint, 98 kan man också köra på, ingen större skillnad direkt
Förutom priset :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

pangerva skrev:
ilogurra skrev:Funkar med båda, jag kör(de) med 95 med min trimmad, gick fint å orginal funkar också fint, 98 kan man också köra på, ingen större skillnad direkt
Förutom priset :lol:
Haha, Sant det :lol: 8) <!-- </EdIndex> --></div>
vihan

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kör alltid hellst på 98 då det innehåller en liten mängd vatten tydligen i 95 som samlas i botten av tanken och leder tillslut till en kallsup vatten enligt vad jag läst på internet ska tydligen vara ca 2% vatten i 95 oktan. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

vihan skrev:kör alltid hellst på 98 då det innehåller en liten mängd vatten tydligen i 95 som samlas i botten av tanken och leder tillslut till en kallsup vatten enligt vad jag läst på internet ska tydligen vara ca 2% vatten i 95 oktan.
Man skall inte tro på allt man läser på nätet...
Ingen fara för kallsupar, såvida man inte kör vält i en djup vattenpöl. <!-- </EdIndex> --></div>
kimpa
Kontakt:

Inlägg av kimpa »

Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
frippegubben
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

vihan skrev:kör alltid hellst på 98 då det innehåller en liten mängd vatten tydligen i 95 som samlas i botten av tanken och leder tillslut till en kallsup vatten enligt vad jag läst på internet ska tydligen vara ca 2% vatten i 95 oktan.
Ähh, inte är det nåt vatten tillsatt i bensinen...
Se deras datablad: http://www-static.shell.com/static/se-sv/downloads/produktblad/branslen/drivmedel/shell_formula_bensin_mk1.pdf

Men, vintertid kondenserar fukt som kan bli en mindre mängd vatten, det är därför man häller i K-sprit som löser med vattnet i bensinen.

Och förresten är det ju lätt att kolla/åtgärda! Bara ta loss soppaslangen och sätt kranen på reserv, då tömmer du ju från tankens botten och borde få ut allt vatten direkt! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar