montera ny pedal på en flakmoppe
montera ny pedal på en flakmoppe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen, tack för tipsen om oljeläckan vet nog var det läcker nu , nu till min undran jag skall montera nya pedaler har köpt universal som skall passa men dom gamla sitter som berget ! ser nästan ut som en typ svets eller lödning runt själva montbulten som går genom axeln ... skall det vara så ? moppen är helt i orginalskick är det höger eller vänstergäng den sitter med? jag tror att själva pedalen bör bör vara gängad igenom axeln . men brukar det se ut så här? tacksam för tips
dessan266 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet inte om jag är ute å cyklar nu men.. På vanliga hojar brukar högra pedalen vara vä-gängad å vänstra Hö-gängad. Det borde vara likadant på en tramp-knosa. Men som valigt kan jag ha fel,Conrad rättar säkert till mej om jag har fel..(+ nån syrlig kommentar)
<!-- </EdIndex> --></div>

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bild på flakatrampor
[IMG=http://img138.imageshack.us/img138/6982/flakatrampor.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
[IMG=http://img138.imageshack.us/img138/6982/flakatrampor.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
montera ny pedal på flakmoppe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jomen jag skall inte byta hela ... utan bara trampan och att knacka ur går nog inte den är skruvad i armen den sitter på höger sida men ser ut som den är lödd eller svetsad längst ut och på insidan av armen skall det se utså`man ser att det är en `bult`på trampan som skall skruvas in i armen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla då efter R= right=högergängad eller L=left=vänstergängad.
Sen tar du en fast nyckel som passar precis, inget glapp, kan vara tumdimension ibland.
och lossar trampan,
kan sitta rejält fast ibland men lite rostlösning är penetrerande smörjning, och kan göra så det släpper,
i värsta fall får man hjälpa till med lite värme också, men då sticker kromet på tramparmen <!-- </EdIndex> --></div>
Sen tar du en fast nyckel som passar precis, inget glapp, kan vara tumdimension ibland.
och lossar trampan,
kan sitta rejält fast ibland men lite rostlösning är penetrerande smörjning, och kan göra så det släpper,
i värsta fall får man hjälpa till med lite värme också, men då sticker kromet på tramparmen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har kollat noga nu, någon tidigare ägare har lagt en svetsloppa på både insida o utsida om axeln .... kul det blir finlir med vinkelslipen.... Ps det var överfullt med olja i växellådan .... nu blir det byte och 2 dl .. tack för tipsen
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
9 x 25,4 / 16 = 14,2875 mm <!-- </EdIndex> --></div>dessan266 skrev:har testat 15 fast nyckel den verkar passa vet inte vad i tum 9/16 ? men den sitter som berget....
dessan266
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60