Pv problem

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
NRoos

Pv problem

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Pv:n gick fint och hade bra ax, nu efter det att mer soppa kom in i tanken som gjorde att mer rost lossnade inuti den så har inte ax pumpen varit sig själv. Den reagerar inte riktigt som den ska. Är smått irriterande. Nån som vet lösningen? <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är nog bara att rensa tanken o använda soppafilter :(
o pv ska man alltid åka <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har rengjort tanken och använt tank sealer. Har även bränslefilter. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nyligen renoverat tanken invändigt med tanksealer. Efter den här proceduren så kommer det inte soppa från tanken om man nu inte tankar över nippeln som sitter ihop med bränsleledningen. Med andra ord så är det röret som är nere på botten av tanken som inte är som det ska. Tycker dock att det är konstigt att det skulle gå sönder eller bli tätt. provade att blåsa och fylla på soppa genom den här nippeln som jag nämnde ovanför. kan det vara så jä*ligt att röret på något vis gått sönder? Tror själv att det är täppt men som sagt rinner det igenom soppa, visserligen är det väl inte nån större mängd men tycker ändå att det borde komma upp nått i pumpen. Har både handpumpat och sugit men det kommer inget. Finns det nåt smart knep att rengöra det här röret som suger från botten på tanken? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle vilja säga att röret är tätt. När jag vickar tanken på högkant så kommer det inte nån soppa förrän soppan kommer ovanför nippeln. Så det kan ju inte vara hål i röret för i sånna fall så borde det komma in soppa genom hålet och åka ut innan man har fyllt på bensin i tanken så det är ovanför nippeln. Hoppas nån fattar vad jag försöker beskriva. Så då måste jag rensa röret, men jag har ingen aning om hur det ser ut. Har försökt att trycka in en ståltråd genom den hålet där nippeln sitter men jag kommer kanske 1 cm frammåt sen är det stopp. antagligen lutar röret åt ett visst håll men jag får inte igenom tråden även om jag rekar å vrider som en galning. Det är stopp där och att försöka trycka igenom tråden från insidan och ut är omöjligt. Ska jag ta nån propplösare eller har ni några bra förslag? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar